lördag 3 maj 2008

Drinkar

Vad gör man om man är förkyld och därför ledsen?
Jo om man inte har feber kan man försöka driva ut skiten med sprit!

Det har jag försökt nu och tjaa, det känns väl OK. Förutom hostan då. Och ont i halsen.
Snuvan. Men i övrigt så! Det blev mycket roligare.

Efter att ha druckit 2 av varje, kanjag inforemra att Caipirinhas är godare än Mojitos.
Enkelt att mixa dessa drinkar är det ju. Man köper en påse drinkpulver för 13,95:- och tillsätter 3 dl vatten och 2 dl sprit. Vi använde Bacardi.
Klart!

Hejsan svejsan på dejsan!

16 kommentarer:

Camilla Franzén sa...

Vilket föredömme du är!

Anonym sa...

Till mina minderåriga barn??
Din Facebook-grupp är även omnämnd i Sundsvalls Tidning. men inte ditt namn, i den tidningen =)

Anonym sa...

Hmm Jag förstår att det var i "medicinskt" syfte! Eller????

Anonym sa...

jag mår faktiskt mycket bättre idag. Så jovisst, det funkade med medicinen =)

Camilla Franzén sa...

Bra, då slipper jag bli ännu mer kändis.

Anonym sa...

men Camilla, du har ju stavat föredöme med två "m"!! vad nu då? Är du lite trött??

Anonym sa...

Lillasyster "gnäll" nu inte på din dotter,vill hon stava föredöme med fel så får hon göra det..så det så!

Anonym sa...

Det är ju det som är grejen. Hon VILL aldrig stava fel!
Alltså skall hon uppmärksammas på felet vid dessa tillfällen =)

Anonym sa...

Hej föredömmmmmmet, jag har luftrörskatarr, det är mest synd om mig

Anonym sa...

Nu är det jättemyckey synd om dig! Stackar liten Peppeluns. Ska mamma blåsa lite? Så nu är det gjort. Bättre?

Camilla Franzén sa...

Gäääääääsp.

Anonym sa...

vadårå Milla? Du har ju bara UC. Vet du inte hur det är när en karl är förkyld???? Man måste "tussa" med dom lite...;D

Anonym sa...

haha, vilken läsarstorm! Tänk att sprit fortfarande är så tabubelagt i det här landet. Klart man ska fördriva snuvan med en sup! You go Pompi.

Anonym sa...

Dessutom satt vi där och skrattade åt ingenting, Lars och jag. Det var ungefär vid drink 4 eller 5...Vi tål inte så mycket. :D

Camilla Franzén sa...

Jag har en kronisk tarmsjukdom, min mamma är allergisk mot sol, min äldsta bror har en mystisk ögonsjukdom. Vart nånstans är det tillåtet för mellanbarnet att gnälla över en luftrörskatarr? Han får väl supa bort den som vanligt folk!

Anonym sa...

Glömde det, jag är det perfekta barnet, av naturen så att säga...