torsdag 1 maj 2008

Samira vill vara ensam herre på täppan, eller Madame på täppan?


Här är Samira i gröngräset i Micksäter, hos Lars kusin, Gittan. Hennes min visar bara att hon INTE gillar andra katter! Gittans katt Cindy, satt nämligen ett par meter ifrån henne. Otroligt irriterande, tyckte Samira!

Oj vilken dålig bloggare jag är! Till mitt försvar kan jag säga, att förra helgens illamående gled över i förkylning och ont i halsen. Jag orkar nästan ingenting. Peppe och Marta kom hem i måndagskväll. Men de kom så sent, så de var inte hos mig förrän på tisdagen.

Jag bjöd på middag. Kostade på nästan 300 kr för en måltid och det blev inte gott alls! Varför grillade jag inte istället???

Jag skivade en massa grönsaker och rotfrukter, samt bakpotatis i en långpanna. Lade på 2 st benfria kotlettrader och kryddade dem. Sedan hällde jag på massor av kött-och vinfond. Skjuts in i iugnen. Och det var inte ens gott! Det brukar alltid vara gott. Jag är besviken.

Men nu ska jag inte göra den maträtten igen. Så det så. Kanske jag kan göra om det lite, för detta var ingen "hit", direkt.

Peppe hade med sig ett par termohandskar åt Lars. Man kan värma dem till 60 grader och de håller värmen hela dagen. Jag fick min julklapp, som han hade glömt när han var här i julas. En gul urna. Jag köpte 3 st tyg-solrosor och satte dem i den. Snyggt!

Men framförallt fick jag en jacka som jag hade sökt efter här på Stadium. Jag såg en tjej i Husum som hade en sån jacka. Den är smårutig i svart och vitt, med tunna rosa linjer som bildar större rutor. Figursydd är den också. Eftersom hans butik har utförsäljning och storleken fanns, så köpte han den till mig. Jag FICK den! Alldeles gratis! Tack gullunge!

En finess, eftersom det är en skidjacka egentligen, är att det insytt i jackan finns en lavinsändare. Så om jag nånsin hamnar i en lavin, så kan de söka och den sänder signaler, så att jag blir hittad. Praktiskt. =)

Nu ska jag bara slappa idag, för jag är så eländig i min förkylning. Vi var ju hos Lars kusin igår, men jag var förkyld och inte så pigg.Jag tog inte ens ett enda glas vin! Ville inte ha. Hon själv var också lite trött och gäspade, så vi var rörande överens om att lägga oss redan kl 23.00. Fast det var Valborgsmässoafton. GUbbarna hann i alla fall peta i sig varsin liten whisky.

Det finns massor av jobb att stöka undan här, men jag ska krypa ner med en bok och vila istället. Man måste göra så, för annars blir det bara så jobbigt. Är man sjuk, så är man. Men det retfulla är, att jag ju inte är SJUK. Bara hängig och har ont i halsen, samt är täppt i nosen.

Hej so long!

Inga kommentarer: