lördag 5 juli 2008

Here we go again...

Akuten med Milla i natt igen. Hon hade en kraftig tarmblödning natten mot torsdag och sprang på toa hela natten och det kom blod hela tiden.
Sen i går vid 24 tiden messade jag igen och frågade läget, då hade hon även fått feber.

Camilla får inte ha feber för sin doktor. Så jag ordnade skjuts och vi åkte upp till Sjukhuset.

Jag kom hem kl 04.15. Hon ligger kvar.

Det blir röntgen idag för att kolla att tarmen inte håller på att spricka. Det kollar de varje gång. Jag tycker att det börjar bli ite tätt nu. Förut åkte hon in med 6-7 månaders mellanrum.
På senare tid har hon åkt till akuten i december, april, maj och nu juli

varför jag inte körde upp henne själv? Jo vi hade en liten tillställning här (vi var 8 pers) och åt bara Amerikanskt. Spareribbs, hamburgare, coleslaw, popcorn, american pancakes, lönnsirap, marshmallows, peanutbutter, amerikanskt öl, vin och Whiskey.

Det var den 4:e juli och vi ville ha lite fest. Det stod amerikanare ute på vägen (ja, bilar förstås) och vi spelade rock n' roll.

Mycket trevligt!

Men så blev det lite sjukhusfärd, där på slutet. Jag petatde lyckligtvis i mig endast 2 glas vin, så när vi kom till akuten, var jag väl helt nykter. Men jag var nog inte körklar, så bilen lämnades hemma.

Nu ska jag åka och hälsa på flickebarnet. Hon har ju så tråkigt, bara ligga där, med sitt dropp.

Bye bye friends

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Lia!
Vad trist när barnen inte få vara
friska,vad är det som hänt henne?
Själv har jag haft sådan tarmblödning men det har varit medicin som orsakat det.Hoppas allt går väl med henne.
Ha det så gott du kan.
Kram.

Anonym sa...

Hej agath. Hennes sjukdom heter Ulcerös Kolit. Ständiga diarréer och ibland blod. Hon har varit sjukskrven sedan dec-06 för det. Medicinerna bier inte och hon har ätit kortison i 2 ½ år. Hon väntar på kallelse för att prova Remicade, en medicin i form av dropp. Hjälper inte det, så får hon göra en Stomi-operation. Vi håller tummarna...