torsdag 24 juli 2008

När solen skiner blir man

...trött. Ja jag blir trött. Nu har jag varit i Birsta och handlat. Jag var in i 2 byggnader, dvs 2 korta promenader till och från bilen. Solen sken och nu har jag solsveda och är jättetrött. Jag tror inte att jag får några brännskador idag, utan jag har nog blivit lite solbränd- men en reaktion har jag fått i huden, eftersom jag blir så trött av det.

Jag vill bara sova.

Det är ju en typ av allergisk reaktion, så jag tror att jag ska prova att äta allergitabletter närmaste veckan, så kanske jag kan dämpa reaktionen lite.

Nu ska jag plocka undan efter middagen, som idag bestod av lax-pytt, med röra av creme fraishe och röd caviar. Gott och inte så "mastigt i sommarvärmen.

Men - visst är det väl skönt att det äntligen är riktig sommar??

kram på er

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Lia!
Vad synd att du inte kan njuta av solen,men du får väl ha någon långärmad tröja så solen inte når dit,eller hjälper inte det?
Jag önskar dej en fin fortsättning av kvällen.
Kram.

Anonym sa...

Hej agath. Det är så varmt om jag ska ha tröja. Jag tål ingen sol över huvud taget! I så fall ska jag vara helt täckt. På halsen bakom öronen, händerna, fötterna osv. Och jag tror ärligt talat inte att jag skulle stå ut i denna värme, med så mycket kläder på mig =) Burka, skulle kanske vara lagomt mycket tyg för mig, hihi. Dessutom har jag ju mina trevlig vallningar som gör mig oerhört varm ändå, liksom ;-)

Anonym sa...

Lia:Det måste vara trist att inte kunna få njuta som alla andra svenskar gör.

Anonym sa...

God morgon agath. man vänjer sig =). Jag har haft detta problem i 30 år nu, så det är inte så farligt. Dety är mest de gånger jag får brännsåren som jag gnäller lite . Jag njuter av värmen, ljuset och det trevliga sommarkvällarna. Ha det så gott idag.

Anonym sa...

Hej Lia!
Har ni också störning på er sida.
Vi har bara vita sidor men de funkar ändå.Hoppas allt är bra med dej,värmen har verkligen tagitg på en idag.
Önskar dej en fortsatt bra fredag och en fin Lördagsmorgon,välj själv*ler*
Kram.

Anonym sa...

Tack agath. Jag väljer båda! Önskar dig detsamma. Här funkar det alldeles utmärkt.