lördag 24 maj 2008

Fest igår

Jag var på firmafest. Det blev inte så särskilt sent och tur var väl det. Vi ringde efter taxin redan 00.20, så jag var i säng 00.45 :)

Men vaknade kl 06.00. Då var det en katt som försökte lura oss ur sängen, hon ville ha mat och hon ville gå ut. Jag låg och dåsade till klockan 8-8.30. Frukost och somna om i en timme. DET var skönt. Vaknade av att det ringde på dörren. Nä. Inte. Det var ett sms, som i min mobil låter likadant som en dörrklocka. Jag yrade upp ur sängen och Lars bara log.

Jag drack inte så mycket, gav till och med bort två drinkbiljetter. Men det blev tillräckligt innanför västen för att jag skulle sjunga kareoke. Jag sjöng! Så jävla falskt. oj oj oj.
Jag buggade och dansade en massa också. Sen dansade vi limbo.
Just det limbo. I min ålder...Alltså om jag säger att jag inte är den smidigaste i världen mera, men i min hjärna var jag precis lika smal och vig som när jag var 17 år. Då förstår ni hur min kropp har det idag!
Ingen baksmälla, men värk!
Mina höfter gör så ont, så jag stapplar och vaggar mig fram när jag går. Som en 89-årig tant som akut behöver en höftledsoperation.
När man ska ta sig under limbopinnen ska man luta sig bakåt, vagga sig framåt med fötterna brett isär. Mmm just det. Ser urdumt ut och tacka f-n för att jag har ont i höfterna. Särskilt den vänstra.

Nästa gång ska jag ta bilen. Då dansar man inte limbo, eller tror att man är smidigare än för 20 år sedan...

I kväll ska vi på Rod Stewart konserten. Nån som behöver billiga biljetter? 500-600 kronor för 2 st. Men bestäm er snabbt, för de kan försvinna i ett huj!

Jag ska åka och handla nu. I morgon är det morsdag OCH Lasse fyller år.

Bye

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja så kan det gå när "anden" är ... ung och kroppen "gammal! *skratt*Känner så väl igen detta! LIMBO..hmmm i din ålder???*fniss" Karioki..det förstår jag ,,du trodde väl att du var lika duktig som din syster att sjunga,eller?? Ha det gott vi hörs...kramar!

Anonym sa...

Jag har ALDRIG trott att jag varit duktig att sjunga! Jag vet att jag INTE ska sjunga för publik!! Jag hade helt enkelt fått tillräckligt innanför västen för att ignorera detta faktum! (jag har ont i lårmusklerna idag,höfterna mår bättre nu) Rod Stewart var kanonbra!

Anonym sa...

Hälsa Lasse och "gratta" ..hur mycket fyller han? det är väl inte jämna år ,eller?
Jodå ,du är visst duktig på att sjunga så det så ,jag bara skämtade med dig! Ha det....

Anonym sa...

55 år. Jag ska hälsa.