måndag 19 maj 2008

1000 jubileum!

Jag har passerat 1000 besökare i bloggen! Kanske 100 st är jag själv, men ändå!

Jojo. Och så kan man ju säga apropås min gårdag att ibland ramlar det manna från himlen. Rakt ner i knät bara!

Från det ena till det andra:

Igår kväll när jag släckte lampan och belåtet vände mig på sovsidan, så började det värka i magen. Ajajaj, det gjorde ONT. Jag kunde bara tänka på två härliga hårdmackor med hackat ägg och gräslök, som jag åt till kvällsfikat. ÄGG!!! Jag åt även hårdkokta ägg på macka på morgonen. Denna värk kunde bara vara gallan. Satan ! vad ont det gjorde. Jag sprang med fötterna i sängen, så ont gjorde det. Jag klev upp för jag störde ju Lars hela tiden, så som jag snurrade runt runt.
Jag tog 2 alvedon och satte mig i fåtöljen. Först vid 2-tiden klingade det värsta av och jag kunde gå och lägga mig. Men jag sov jättedåligt.
Jag har fortfarande ont i magen, men inte lika alarmerande som i natt. Jag är ganska säker på att det verkligen är gallan, särskilt efter att jag pratat med en kompis som beskrev det väldigt ingående för mig, hur det kändes. Jodå, det är exakt som han sa.

Om det inte är bättre i morgon måste jag till doktorn.

Godnatt på er

11 kommentarer:

Camilla Franzén sa...

Du kan hämta värmekudden ifall du vill. Jag har ju knark jag.

Anonym sa...

närå. Det har gått över nu, det värsta. Det är bättre du använder den, än tar värktabletter

Camilla Franzén sa...

Det går alltid över. Men det kommer ju tillbaka. Jag kanske ska investera i en egen kudde i vilket fall.

Anonym sa...

Du får min

Anonym sa...

Men nu "tusan" får du specifiera dig !! Vaddå???? "manna" från ovan????Vill ju veta..jag trodde att du visst att man icke får ta värktabletter mot magvärk,när man inte vet var det är::Fy på dig!"Malle" gjorde ju det ifjol och vad hände??? Bindtarmen brast..Hon hade ju kunnat dött så det så..men det där med manna vill jag ändå veta *skratt* Kramar

Anonym sa...

Det ramlade 10.000 kr i knät på mig. Skattefritt. Mer säger jag inte om det. Helt lagligt dock. Jag spenderar 2000 pix på mig själv och sparar 8000 till födelsedag/resa/eller nåt...Jag har i alla fall äntligen köpt mig en OBH Nordica grill, sån där som du har. 499 kr = bra pris.Jag har bara spenderat 1100 kr hittills och har alltså 900 kvar att slösa på mig själv.
uuun-der-bart!

Anonym sa...

Oh visst är det roligt när det händer något possitivt...grattis! Fast min obhNordica kostade 798:- Den kan man ta bort elementen på och ställa in olika värmegrad! är det likadant på din,så har du verkligen gjort ett "klipp" Ha det gott ska strax till jobbet...Kram

Anonym sa...

Det är precis en sån som jag har köpt.

Anonym sa...

Jaha ,men du svarade inte på att jag skrev om värktabletter ...mot magen , fy på dig!DU får ALDRIG TA EN VÄRKTABLETT mot mag värk ..om det inte är mensvärk förståss Hör nu på mig, för en gångs skull ....Kram får du ändå"

Anonym sa...

jaja. tjata

Anonym sa...

Ja man måste ju thata...fattar du väl ..hoppas nu att du inte gör om detta!!!!!