tisdag 15 juli 2008

Färdigmålat

Nu är sovrummet färdigmålat och tapetvåderna är uppsatta. Men när jag stod där och nöjt konstaterade att jag varit duktig, så insåg jag att golvet inte passade ihop med resten av rummet.

Alltså hoppade jag in i bilen och drog i väg till Bauhaus och köpte ett mörkt klickgolv. Nu är det till 2/3 färdiglagt och f-n vad det blir snyggt!

Jag måste bara ta en liten paus. Jag har ont i ryggen och handlederna. På 5 timmar har jag gjort allt detta, så det är klart att det känns i kroppen.

Men snart är det färdigt och vi kan bära in sängen på plats igen. Sen ska hela huste städas. Tvätten skall tvättas och den måste strykas.

Vi ska på bröllop på lördag, så jag hade tänkt åka till stan och leta något nytt att sätta på mig.
Jag har kläder som jag kan ha, men visst är det roligare med något nytt?

Nej nu får jag sluta upp med att lata mig. Det är lika bra att sätta fart, så det blir klart ikväll.

Pust

3 kommentarer:

Anonym sa...

Lia:Du är allt bra duktig som klarar det du nu gjort,du är väl
inte lat.
Kram.

Anonym sa...

Bauhaus... fnys. ;)

Anonym sa...

agath: tack snälla du! jag är grymt nöjd nu. det blev kanonbra!
Mart!
Nu var det ju så att alla andra var liiite dyrare på just det golvet vi ville ha. Huset ska snyggas till, för en billig penning. Inte fixas till för att vi ska bo här =)