måndag 14 juli 2008

Målarpyts nr 2

Hej på er kompisar, syskon och barn =D

Nu har jag 3 väggar färdiga i sovrummet. Kvar att måla är väggen vid huvudändan av sängen. Den som dels ska bli giftigt neongrön och dels ha 2 svarta tapetvåder.

Jo lite fix med penseln bakom elementet och mot golvsockeln på på samma vägg är det också kvar. Men Lars måste hjälpa mig få loss rören från väggen, samt frilägga golvsockeln, så att jag kommer åt. Han är dock ute och fixar sista väggen som skall sättas upp och målas utvändigt. Jag kan i alla fall göra klar den 4.e väggen så länge, medan jag väntar på honom.

Idag är det varm , soligt och lite kvavt ute. Jag måste ta en paus från målandet och då hamnade jag vid datorn, förstås.

Igår gjorde jag en god middag. Hade i bakhuvudet ett svagt minne av röd lök som tillagats i balsamvinäger..Så, jag delade 2 röda lökar i små "båtar".

Först knaperstekte jag 1 pkt bacon i strimlor. Jag lade baconet att rinna av på ett husållspapper. Sedan stekte jag löken i baconfettet och tillsatte knappt 1 msk honoung, samt ½ dl balsamvinäger och ett par msk vatten. Detta fick puttra ihop, så att löken glacerades och blev mjuk. Sist puttade jag i en massa färsk timjan.

Jag stekte ett par skivor kött och kokade potatis till. Jag lade upp köttet, sedan löken och sist det knaperstekta baconet.

Det blev supergott!

Nu ska jag dricka lite vatten och ta tag i målandet igen.

Vi höres!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Lia!
Ville bara säga godnatt till dej
höres av bättre i morgon.
Godnattkramen.

Anonym sa...

godmorgon agath. Såg din godnattkram först nu. tack för den =)

Anonym sa...

Hej Lia!
Kommer nyss från matbordet,nu får jag låta detta smälta sen får jag se om jag orkar bakelsen min sambo köpte*ler*
Jag önskar dej en fortsatt
trevlig tisdagskväll,jobba nu inte
för hårt.
Kram.

Anonym sa...

hej agath. Jag sliter som ett djur! Svetten droppar från näsan. men det ska vara klart innan sovdags!