söndag 13 juli 2008

Rapport från en målarpyts

Idag är det gråmulet igen. Jag ska måla om i sovrummet. Det blir ljust limegrönt på 3 väggar och en vägg blir skarpare limegrönt. På den "klatchigare" väggen, ska jag sätta upp två tapetvåder, lite oregelbundet till höger på väggen, med ca 6 cm mellanrum. Dessa våder är svarta, med stora vita blommor. Det kommer att bli snyggt.

Jag lovar.

På sängen har vi svart överkast och beige småkuddar. Gardinerna blir i beige. Man måste ha något som dämpar intrycket lite =)

Först det tråkiga, men ack så nödvändiga förarbetet. Inget slutresultat blir bättre än själva förarbetet.

Tapeten som är där nu, är lite strukturerad. Jag måste spackla snyggt och fixa, så att det inte syns att det är spacklat. Jag skall även räta ut några bubblor på tapeten. Det är kul att göra så att det blir bättre , än det var innan. Jag har mina små lite, udda knep för att få till detta, men det brukar alltid bli bra.

Nu ska jag bara köra lite frukter i min juicemaskin, så att jag får en liten energikick innan jag börjar.

Jag kommer inte ihåg om jag skrev tidigare att vi målade om i köket förra veckan? Det var tidigare lite antikvitt, som ju alla vet, GULNAR med åren. Så köket var ju lite mer gult, än vitt.

Nu är det vitt, på väggar och tak, med ljusgråa luckor. Vi har satt svarta modernare handtag och bytt bänkskivor.

Mycket trevligt, vill jag påstå.

Bilder kommer senare.

Inga kommentarer: