lördag 12 juli 2008

Hemma igen

Ja, ni har väl saknat mig, förstår jag? jaså, inte det? Nähä, men jag är på plats igen, efter en liten sejour i Hufvudstaden.
Jag har umgåtts med Johnny och Linnéa hela veckan. Vi har varit på bio, ätit gott, samt varit ute och ätit middag med min brorsdotter Malin och det slank ner några goda drinkar också.

Malin ja, jag har inte träffat henne på många år, så det var jättekul att äntligen ses igen. Jag har varit i Stockholm ett par gånger och försökt få till stånd att vi skulle ses, men det har fallit på tidsbrist. Men nu hade jag ju hela veckan på mig och Mailn har också semester, så det löste sig.
Verkligen kul. Hon är en jättetrevlig och gullig tjej. Nu måste vi se till att hålla kontakten!

Jag träffade också min gamla arbetskompis Magdalena. Vi åt middag och pratade, åpratade, pratade. Alltid kul, att umgås med Magdalena!

Sen var jag runt och shoppade. Köpte 2 linnen och ett par skor. That´s it. Jag som skulle ha skjorta, jeans, ett par trekvartsbyxor, svarta och vanlit t-shirst, samt nåt att ta på mig till bröllopet, som vi ska till nästa vecka. Hå hå ja ja.
Varför hittar man aldrig något när man har råd? Alla kläder finns i mängder (även i min storlek) om jag inte har råd. Men om jag ska köpa något, så finns det inget. Märkligt.

Det var skönt att semestra på egen hand. Men eftersom jag nu var i Stockholm och nästan aldrig varit där för att hälsa på, så ville jag ju vara med Johnny och Linneá så mycket som möjligt. Så jag var liksom inte ensam ändå. Som egentligen var vitsen med att åka på kortsemester ensam. Men de är ju så gulliga och jag trivs med dem, så jag var ju med dem så mycket jag kunde, förstås.
Jag var på stan en dag, helt solo. Passade på att gå på naturhistoriska Museet också. det har jag aldrig "fått" göra förr. Dem jag varit med,har alttid velat gå på Grönan, eller Skansen eller så. Jag gillar museum. Wasa-museet har jag sett ett par gånger i alla fall. Men jag kunde inte gå till Nordiska Museet denna gång. Det var busstrejk och jag skulle ha varit tvungen att promenera ut till Djurgården. Men det var så soligt, så det gick ju inte. Så jag shoppade loss istället. Fast med alla dessa kläder i Stockholm, fanns inget för mig.
Hittade dock en bröllopspresent. Det var ju bra i alla fall.

Nu ska vi åka och handla mat. Depåerna behöver fyllas =)

Ha det gott i sommarregn och åskväder.

Hej svejs

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Lia!
Jodå du är saknad när du inte är här.Just nu sitter jag och väntar
på mitt främmande.Så jag fick en liten paus.
Jag önskar dej en fin Lördag.

Anonym sa...

Tack snälla agath. Ha det bra

Anonym sa...

Men det går båtar ut till Djurgården mamma =)

Anonym sa...

äsch då, en liten miss i planeringen. Det borde din storebror ha påmint mig om...visst?

HTA sa...

Jaså, du har råd med semester i Hufvudstaden du, annat är det med mig en fattig fabriksarbetare.
Kul att du träffade Malin, vem är hon lik Göran eller Anki?

Anonym sa...

hon är lik mig =)He he