måndag 2 juni 2008

Nu är det sommar

Visst är det så. Värmen är här och solen skiner på mig, hur än jag försöker undvika den. Skit också. Jag vill inte! Men jag har ju inget val.
Var på fest i lördags och jag lovade att köra. Det blev Mustangen, som vi mullrade fram i. Det är ju lite kul. Fast jag var så osäker på gasen eftersom det i princip var först gången jag körde den. men jag lär mig väl.
I går jobbade jag heeeeela dagen i kiosken, i värmen. Oj, vad jag ångrade mig =)
Men det är en extraslant, så det är ju välkommet. Alltid välkommet.

( Nu känner jag på armarna hur det börjar "sticka" lite överallt. Det är nog reaktionen av solen.
Det känns aldrig under dagen, utan dyker upp på kvällen.)

Millan har varit i Stockholm.Jjag har varit i lägenheten och fixat lite, för jag skulle visa den idag för en potentiel köpare. Tyvärr drog den tjejen sig ur igår, för hon tror inte att hon får råd med både hyran och lånet. Synd. Men det är bra att hon ringde och att hon tänkte efter innan. Tänk om vi varit nära försäljning!
Nu ska jag plocka undan i köket. Det blir tidig kväll, jag är trött och för en gångs skull ska jag lyssna på min kropp.

Jo - en sak till. Vad mycket blommor det börjar bli på altanen! Och på framsidan på bron.

Och Lars har byggt klar balkongen utanför altanen, satt upp räcket och gjort trappsteg. jag ställde en gammal kopparbalja fylld med blommor (jag har dragit upp planten själv).
Det kommer bilder snart på allt.

Sov i ro

4 kommentarer:

Anonym sa...

Godmorgon på dig syster! Jag förstår att du har det inte för roligt nu när solen skiner...huga! Men varför ska du sälja lägenheten???? Ska inte Camilla bo där??Gör nu inget förhastat lova det!

Anonym sa...

Förhastat? Hur då? Om jag ska köpa hus, kan jag väl inte ha kvar lägenheten också...Camilla ska flytta ihop med 2 kopmisar mitt i Sundsvalls centrum.

Anonym sa...

Okey då det visste jag ju inte!För att du sagt att Camilla skulle bo där för hyran var billig, Jodå köket blev jättefint..har du kaklat alldeles själv??? Ha det gott

Anonym sa...

jag har gjort allt själv, utom att installera diskmaksinen och montera bänkskivan. men jag förberedde allt själv för diskmaskinen. Jag tog bort det gamla skåpet osv. Jo, jag lämnade in luckorna på lackning också.