torsdag 5 februari 2009

Lilla gumman

Min unge har blivit sämre. VARFÖR ska hon ha det så j-kla besvärligt?? Jag bara undrar!

I förrgår kräktes hon 7 gånger på morgonen, vilket inte gjorde att magen gjorde mindre ont.
Och så nattvandrade hon hela natten, pga smärtan.

Hon ville inte åka hem från sjukhuset i o med att hon hade så jätteont efter sin stomioperation. Hon fick flytta över till vårdhotellet och de hade nog tänkt att hon skulle åka hem idag.

Anledningen till att hon ville vara kvar, var att hon inte klarade av smärtan på tabletter, utan behövde morfinsprutor. Jamen varför lyssnar de då inte? Hon har ju jätteont! Så i natt, på vårdhotellet, har hon haft så ont, så hon måste ringa efter hjälp flera gånger. Precis s0om hon hade det, medan hon låg på avdelningen.

I morse kom en kirurg och tittade till henne och hade väl tänkt skriva ut henne. Men med den smärta hon haft - och har - samt det faktum att inget kommit i stomipåsen senaste dygnet, så fick hon åka upp till avdelningen igen.

Nu ligger hon med dropp och har fått lavemang. Om inte lavemanget hjälper, så blir det röntgen för att se, om de kanske måste skära upp såret igen och greja med tunntarmen, ifall det blivit någon förträngning.

Fördelen är, att idag så tar de henne i alla fall på allvar, när hon klagar att det gör ont.

MEN SKA DET BEHÖVA VARA SÅ???

Man ska inte behöva ha jätteont! Nu har hon haft det så i en hel vecka! Ingen har riktigt lyssnat på henne, utan hon har fått alvedon, eller en annan tablett som verkar om ett par tre timmar... Jamen. Om man har så ont, så man säger att det är näst intill outhärdligt, så skall man inte behöva ligga två-tre timmar ytterligare för att se om tabletten hjälpte. Eller?

Till slut har hon då fått en spruta och kunnat slappna av en stund, men det verkar sitta långt inne. Kanske de nu äntligen fattar hur ont hon verkligen har haft? Något är ju uppenbarligen fel.

Jag hoppas verkligen att lavemanget räcker. Jag vill absolut inte, att hon ska behöva opereras igen!

Stackars liten.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Lia!
Oh att hon ska behöva ha det så besvärligt,hur är personalen på vårdhotellet?Är de bättre där än
på själva lasarettet,hoppas det så homn blir bra snart.
Jag önskar dej en så fin Torsdag som möjligt.
Kramar.

Anonym sa...

På vårdhotellet är de bra. De gör egentligen inte så mycket, utom som nu, när de fick sprimnga hela natten =) Hon har tarmvred! De avvaktar över natten, så får vi se i morgon.

Anonym sa...

Hej Lia!
Usch då tarmvred också räcker det inte med vad hon gått igenom
Jag hoppas det vänder snart.
Ja jag ska snart bänka mej kl är ju 19,00
Har en negerbulle som jag ska sitta och smaska
på*fniss*
Jag ska se om jag hinner titta in till dej innan jag själv bänka mej.
Hoppas besöket hos din dotter löper friktionsfritt...
Jag önskar du får en skön kväll med lets dance.
Kramar.