söndag 1 mars 2009

Gävle idag

Vi har varit en dagstur till Gävle idag. Lars har köpt sig en moped. Det är något som han pratat om länge, så när tillfälle gavs, slog han till. Den är ny och har bara gått ynka 3 mil. Vit och blank och fin. Modellen är typ scooter.

Vi åkte hemifrån klockan 10 i förmiddags och kom hem klockan 19.

Nästa helg skall vi åka ända till Enskede. Då skall det köpas ett flipperspel =)
Det behövs ett sådant i vårt nostalgi-rum, såklart. Det begriper väl varenda människa?

Samtidigt passar vi på att ta ner Johnny och Linnéas möbler till Stockholm igen. Här går det undan. Ena månaden flyttar de upp hit och ett par månader senare flyttar de tillbaks. Men det blev ju inte bra, med jobb för honom, så de hade faktiskt inget val. Så kan det gå. Man ska aldrig planera för mycket.

Apropå planera. Jag har bokat en resa till London för mig, Camilla och min "plast"dotter Ida.
Jag tycker att Millan behöver muntras upp lite. Något skojigt att se fram emot.
Hon har (och har haft) det så kämpigt.
Ida har inte heller så kul, eftersom hon har problem med nacken efter en krock. Hon får nu via Arbetsförmedlingen och Försäkringskassan prova olika typer av jobb, för att se vad som skulle passa henne bäst.
Så jag tar dem med i början av Juni. En riktig tjej-resa!

Nu börjar det dofta gott från ugnen. Jag har en fiskgratin som står där och mojsar till sig.

Ska läsa lite nu. Skall påbörja det 31 i Sagan om Isfolket.

Hej Svejs, Pompisar!

2 kommentarer:

Linnea S. sa...

Ärs, fast nu blev det ju fel... Såklart jag är avis att ni ska åka, fast nu blev det som om jag tvingade in mig själv i resan ju.. :)

Det är väl en mor och dotter och plastdotter grej liksom, jag åker till london en annan gång!

kram

Anonym sa...

Vi vill gärna ha dig med. Det är lite av rättvisegrejen bara. Det finns plats för en till utöver dig, faktiskt. men jag vill inte ha med en viss person. Däremot är både du och Marta välkomna om ni vill.