lördag 25 april 2009

Grillpremiär!

Jag har precis tänt grillen. Den lukten som kommer då, är bara så härlig!

Ett litet recept, som jag visserligen inte skall göra idag, men som jag gör ofta, till mina grillade kött/fisk/kycklingbit är:

Foliepotatis:

Koka små potatisar i extremt saltat vatten (med skalet på)
Låt dom kallna.

Gör ett foliepakt som du fyller med majskorn, strimlar purjolök, samt den kokta kalla potatisen delad i halvor. Häll på olivolja efter behag.

Vik ihop paketen och låt dem ligga i grillen ca 12-15 minuter. Om man gör dem först, så lägg dem tätt i en kastrull och sätt på locket, så håller de sig varma, medan du grillar köttet.

Efterrätt

1 banan /person.
Mörk choklad, ca 4-5 rutor/person

Skåra bananen på längden, genom skalet och nästan till botten. Se till att du inte skär igenom skalet på andra sidan. Det skall bli en ficka
Tryck in chokladbitarna.

Grilla tills skalet på bananerna är svart och chokladen har smält.

Glass är gott till, men jag tycker det är väl så gott som det är.

Mums Pompisar!

Nu ska jag lägga köttet på grillen.

4 kommentarer:

Feztbrallan sa...

FYFAN vad najs med grillning. Åh. Det vattnas i munnen på mig.

agath sa...

Hej Lia!
Vi har också toppenväder,nästan för
varmt för att ta promenaden,jag är
nyss hemkommen och svetten den lackar
i panna*ler*Hade det inte varit så långt
till dej så hade jag droppat in,men nu får
jag göra det så här i stället.Det ser ut som
jag skulle behöva hämta näs och ögondroppar
redan nu.*suck*
Ja kommer in och kika på dina recept .
Jag önskar dej en fin grillkväll.
Kramar.

PS:Detta recept snyter jag*ler*DS:

Linnea S. sa...

Japp, jag känner mig såå duktig :)

Lät gott med allt det där grillade också! Undrar om jag ska försöka köpa en engångs grill och ta med johnny ut i alksiparken här brevid kanske? :)

busan sa...

Mmmm det låter jättegott ska pröva det ,sund att du har kattor ,,annars så har vi kommit och ätit med er,,*skratt* (vill ej lämna hunden ensam hemma) kanske tittar ner framöver i MIN NYA BIL...ha det gott ..