onsdag 6 maj 2009

För katten

Här sitter jag och väntar på att katten skall komma in, så att jag kan åka till jobbet. Det var så synd om honom för han ville ut, nu på morgonen och vi skulle ju åka. Därför väntar jag en stund, så att han fick gå ut en halvtimme i alla fall.

Samira springer ut och in hela tiden genom kattluckan. Zink har inte fattat knepet än. Om vi öppnar luckan åt honom, så kan han masa sig genom den, men han går inte själv.

Undrar om han nånsin kommer att lära sig? Det är ju så praktiskt. Man vet att de kan gå ut när de vill och att de kan gå in och äta när de vill. Visserligen skulle han kunna vara ute hela dagen, men då får han ju ingen mat och han är ju så mager efter sin rävskabb. Han behöver gödas upp!

Det springer så många andra kattor här, så jag tycker inte det är någon idé att sätta ut mat heller. Det är inte säkert att det blir något över till honom ändå.

Nu ska jag försöka locka in honom. Kanske det går att lura in honom med lite fisk? han älskar rå Alaska Pollok.

Hejdå Pompisar!

3 kommentarer:

mary-L sa...

Hi..fick du in katten?

Lia sa...

Nej jag satte ut mat och vatten, så fick han vara ute idag. Det mådde han bara gott av.

mary-L sa...

Oki..*L*