söndag 28 juni 2009

För övrigt

så har jag ont i ryggen. Ganska långt ner på höger sida, relativt nära ryggraden. Nej det är definitivt inte ishias. Det är nåt annat som gör ont och ibland hugger det till.

Jag provade med Voltarensalva och Voltarentabletter i några dagar förra vecka. Tyckte att det hjälpte, men när jag inte tar det, så börjar det göra ont igen.

Så, lilla Johnnyboy. Du får nog finna dig i att utöva ditt naprapat-yrke på morsan, när du kommer hem i sommar.

Det skär till emellanåt, det gör det. Och i denna värme, så känner jag inte direkt för att lägga på en värmekudde heller. DET skulle bara vara för mycket! Huvva. I morse vaknade jag redan klockan kvart över 6, trots att vi inte kom i säng förrän halv 1 i natt.

Klockan kvart över 7 stod jag inte ut mer utan var tvungen att ställa mig under en sval och skön dusch.

Nu sitter jag här med lite glass och i kylen står en stor tillbringare med jordgubbsaft som jag har tillsatt mynta och lime i. Mycket gott och svalkande.
Praktisk med kryddor i växthuset. Bara att hämta det man behöver =)

Det är 29 grader i skuggan och lyckligtvis fläktar det, där ute, så man förgås inte.

Lars fortsäter enträget med att bygga på den inglasade altanen. Nu är taket upe och sen är det bara skenorna kvar, till de skjutbara rutorna.

Vi har en jättestor Bollpil, som skuggar det mesta av altanen, så det blir inte så där jättevarmt därinne. Varför då kosta på en in-glasning om där ändå är skugga, kan man kanske tänka?

Jo men ett träd är ändå bara ett träd. Det silar sol mellan lövverket. Dessutom flyttar ju solen på sig, så det är inte skugga hela tiden ändå.

Nu ska jag gå ut och berömma byggherren lite. Han är ju så duktig och beröm kostar inget, däremot är det alltid kul att höra.

Hej svejs så länge, Pompisar

5 kommentarer:

Agath sa...

Hej Lia!
Det är väl gott och avslappnande att
grilla,hoppas ni hade trevligt igår.
Det där körsbärslikören var säkert
god och stark om inte annat,det får mej
att minnas när min far fyllde 40 så gjorde
mor likör själv,en härligt röd likör,sen
blev det en flaska kvar,den öppnades inte
förrän 10 år efter på hans 50 årsdag,jisses
så stark den var,men den hade inte förlorat sin karaktär ändå.Mina föräldrar brukar göra vin,
då när den står i glasdamejeane tror jag stavat
rätt oh vad gott det lätt när den stod och kluckade i röret.Fast det gått så många år så minns man det som det var i går.
Jag önskar dej en fin Söndag.
Kramar.

Doran sa...

Ja,du har tur som "hittade" en duktig karl,som gillar att hålla på...ha det gott..(usch att du ska ha ont nu, på din semester....Huga då!

sarawn sa...

Hördu....tror du att du kan fråga din naprapat till son om min rygg? Det är så att när man masserar "utåt" på högersida av ryggraden i svanken så knäpper det till i ryggraden. det var en tjej som pluggar till hälsovägledare som masserade mig i veckan o hon rådde mig att konsultera en naprapat......

dORAN sa...

Hmm..Lia! "snacka" inte om att ha ont..Jag tror att jag inte har varit värkfri på de sista sex åren .. Visst förstår jag att även du har ont..Men vet du ..jag har gått till olika sjukgymnaster ,akupunktörer,naprapater m.m. ingen, nej, ingen,kan tydligen göra att jag får bli smärtfri..tyvärr,Tänk om någon ändå kunde komma på ,att göra något ,för oss som har Atros..Utan det svar man ¨år ,är Ja..om några år så kanske du måste gå med en Rullator..Hur kul ´är det??Jag käkar allsköns Värktab;: går på gym m.m..äter ekologisk(numer)är även GI ätare,och så håller jag på...men Värken..den sitter i...JA< vad mer kan man göra ??Fast Massage,är ju helt underbart och så jäkla skönt..men nästa dag ,så är den jakla värken tillbaka iogen..Fy faen1...Huga ,så negativ Jag låter ..det är inte alls meningen..som sagt, det finns det sonm är värre.. Ha det..! kRAM

Doran sa...

jA ,HÄR ÄR JAG IGEN,Vilken konstig text det blev,på mitt inlägg?? Jag vill bara säga,att visst förstår jag LIA att du har ont..kan du få hjälp ,för det, så är det kanonbra..Jag bara blir såå "frusterad",för jag själv har prövat så mycket,inget hjälper..Har tilloch med köpt en s.k. "spikmatta",men nej då..inte den heller..ligger på den varje kväll..nu i två månader icke sa nicke...Men konstigt ändå..Roger använder den oxå,varje kväll..han känner skillnad,till det possitiva ?? Jag fattar Noll!!