lördag 5 september 2009

Mera huvudvärk.

Usch. Nu tycks jag ha kommit in i en huvudvärksperiod igen. Det händer några gånger per år, att jag har ont i skallen i nån vecka eller så. Det är väldigt jobbbigt, för det går ju aldrig över. Jag undrar om det är mina glasögon som behöver bytas? Åh nej - jag vill inte det. De kostade 7200 kr sist...Men nu är det en gång så, att jag behöver nya glas med 12-18 månaders mellanrum. Inget att göra åt. Det är bara att knalla iväg till optikern igen då. Suck.
När jag var yngre, så gick det 6-10 månader per glasögonbyte. Jag får väl vara glad att det inte är lika snabb utveckling på försämringen nu för tiden i alla fall.

Plockade både gula kantareller och trattisar idag. Nåra soppar och ett par sillkremlor hamnade också i korgen. Även fårticka, som är en utmärkt hjälpsvamp. Med det menar jag att om man steker den tillsammans med  annan svamp, så tar den smak och det verkas som om man har massor av ex.vis kantareller.

Jag har för övrigt aldrig någonsin sett så stora kantareller som de jag hittade idag! 3 st av dem var jättestora!

Det blev goda varma mackor med rökt skinka och svampstuvning till kvällis. Mums!

Nu ska jag och min värkande skalle krypa till kojs. Tyvärr har jag fortfarande huvudvärk när jag vaknar i morgon =(

Gnatt, Pompisar