söndag 20 september 2009

Vem uppfann förkylningar?

Det är inte kul att vara förkyld. Det är säkert. Man blir orkeslös osh rösten låter som om jag vore en rejäl karl som kommit igenom ett enormt besvärligt målbrott.

Mår i alla fall lite bättre idag. Bara marginellt bättre, men på rätt väg. Jag skall bara snyta bort några liter. Vem uppfann snor? Och så vill jag att hostan skall ge med sig. Jag har ont i halsen, men det är inte halsont. Det är mest som ont efter hosta och nysningar.

Fördelen för mig,är att jag bara är förkyld. Det går över på en vecka. Annat är det för min lilla Milla. Där går det inte direkt framåt med raketfart. Snarare två steg framåt, ett och ett halvt tillbaka. Lillhjärtat mitt.

Min äldste son, Johnny har förlovat sig med sin Linnéa igår. GRATTIS. Jag är så glad. Nu är alla mina tre ungar förlovade.

Det blir ett vårbröllop. Åh vad kul det ska bli! Jag kommer att gråta floder... =) Jag får nog skippa makeupen till efter vigseln tror jag . Hi hi. Eller köpa vattenfasta grejor. Det kan man ju också ha. Ja, hur som helst, så ser jag fram emot det. Jag tycker de kan gifta sig nästa år, hela bunten! Sen kan de börja plutta ut små barnbarn åt mig. Okej. Då har vi bestämt det. Bra. End of discussion!

Nu ska jag bädda sängen och lägga mig ovanpå. Igår låg jag nerbäddad idag ska jag ligga ovanpå, med en filt. Jag tror jag är så pass frisk, att jag kan köra igång en tvätt också. Kankse.

Snörvel på er då, Pompisar

3 kommentarer:

Mary-L sa...

Han som uppfann Förkylningar heter VIRUS...det är en lite Jäkel som flyttar än hit än dit ja,man kan ju säga att han är "Nomad" :) Krya på dig "gumman" ..Oj så kul om alla tre gifter samtidigt..ett riktigt Trenne bröllopp.. nTa det bara lungt nu och stressa inte på (som du brukar göra *L*)

Lia sa...

Äh jag tressar aldrig. Jag bara skyndar mig lite. Stress är ett nyupfunnet ord. Så de så!
nej jag tror inte de gifter sig samtidigt. Det blir tre bröllp. Trippel-roligt!

Agath sa...

Hej Lia!
Krya på dej Lia,det är
inte kul att vara förkyld.


Ja tvestjärtar i brevlådan är inget vidare.
Men det måste han väl fattat själv att det var
hans brevlåda som hade tvestjärtar,jag tror jag
pepprade i min brevlåda,men det har gått ett
antal år sen dess,men jag hade inen häckl så jag
vet inte hur mina kom i brevlådan.Men det var
väl fukten som gjorde det.
Jasså din sambo stampade på tidningen*fniss*
Ja träden börjart gulna lite varstans nu,jag har sett det en tid,men det har blivit mer....
Jag önskar dej en fin Söndag.
Kramar.