lördag 17 oktober 2009

varför ska man planera så mycket jämt?

Jag gör alltid planer. Planer över ekonomin - de planerna havererar stup i kvarten. Ja alltså inte ekonomin som i att betala räkningar, handla mat osv. utan de planerna som jag har för att spara till nåt roligt. Det slutar alltid med att jag hystar ut pengarna på annat =D
Vilket i och för sig är mitt eget val Så jag gnäller inte. Jag undrar bara varför jag hela tiden gör upp nya planer?
Jag planerar att städa igenom hela huset efter en viss plan. Naturligtvis sprack den också.  Jag kommer hem så sent om kvällarna, vid 20 tiden, ungefär. Då ska jag ha nåt i magen och fixa matlåda till nästa dag, kanske hinna slänga in en tvätt ocskå. Vem orkar sätta igång att städa ? Inte jag i alla fall. Jag tittar ju knappt på TV ens.

Till slut bara måste man ta tag i städningen. Vilket jag gör just nu. Behövde en liten paus bara, för jag blev så varm.

Så åter till städningen. Hur kul är det då? Nä. just det. Inge kul alls! Fast i min värld är det ett måste. Jo det finns måsten. Jag måste städa, annars trivs jag inte. Då mår jag dåligt för att det är ostädat. Det ser allmänt otrevligt ut och innan jag kan slappna av och njuta av helgen så MÅSTE jag röja undan.

Ett plus i det hela är ju hur nöjd och glad och belåten jag är, när det är fint och doftar gott.

Då tänder jag värmeljus överallt och går omkring och myser.

Nej Pompisar, nu ropar skurhinken efter mig, så det är bäst att fortsätta.

Vi är bortbjudna på middag i kväll, hos en av Lasses arbetskamrater. Innan dess, skall jag ha städat, hälsat på Millan på jukhuset och hittat nåt att ta på mig till kvällen också. Det är inte det lättaste minsann. Garderoben är ju proppfull av inget-att-ta-på-mig-kläder!

Tjolahopp

5 kommentarer:

Mary-L sa...

Jadu Lia ..säg det..men det är väl så man är "funtad" antar jag..:) hade nu i det trevligt igårkväll?

Mary-L sa...

LIA "HJÄLP....! hur i h-vete får jag in Agath i min blogg ???jag menar som jag har fått in dig? att bara kunna trycka på hennes namn och då komma in där..? Nu får jag alltid gå in via google .hur i h-vete gör jag? Jag har ju naturligtvis gjort precis som man ska göra ...men icke att det funkar..Jäkla skit ...eller hur? ''Ja jag kan inte annat än skratta *skratt* Jo..Hälsa till Camilla..så gott..kram!

Mary-L sa...

Oki Lia nu har jag fixat det...Jag fick gå in på "Vertyg" och där hittade jag ordet..redigera.jaha sen var det klart..ha det gott Marlene ska med B-O till Uppsala nästa vecka..,men han säger själv .att nu är det kört...!men han vill ta alla chanser ändå..och det får man ju förstå..!

Lia sa...

Oj. Jobbigt. Jag blir ledsen. Hälsa honom!

Mary-L sa...

B-O hälsar tillbaka..han var nyss här och fikade...! ha en fin helg..IDAG, så bara MÅSTE jag städa..kanske det går lite lättare med ett glas vin ,vad tror du *skratt*( fast jag har en konstig förmåga att ställa undan glaset lite här och lite där) och så får jag leta...kul va?