onsdag 20 januari 2010

Nu få re va nog!

Den där maten matte köpte åt mig förra veckan är äcklig. Blä bläblä! Jag har inte något annat på en hel vecka. Bara äckliga små kulor som jag måste tvinga i mig för att överleva...Inte nog med det! Tror ni inte att mina människor tog bort maten klockan 5 i morse? Och sen for de till jobbet. Här hemma fick jag gå och vara hungrig heeeela dagen. Vatten var det enda jag fick. VATTEN!

Sen kom Matte hem och tog med mig i bilen igen.Till veterinären. Igen. Suck.

Den här gången höll en av tanterna fast mig stadigt, sen satte de en munkorg och en bindel för mina ögon. Om inte det är djurplågeri, så vet inte jag! Jäkligt fräckt av dem är det i alla fall!

Sen rakade de mitt ben, stack mig med en nål och så stal de BLOD av mig!!! Var ska detta sluta? De skickade iväg mitt blod för a-na-lys (Ja inte vet jag vad det betyder, så fråga inte mig!)
 På fredag får vi förhoppningsvis veta vad jag lider av. Jag har gått ner ett hekto till sedan förra veckan.
-7 hg nu. Inte bra.

Det enda positiva var, att veterinären gjorde rent i mina öron igen. Då njöt jag!

Jo och så köpte matte med sig mjuk mat i små påsar åt mig. Ååååhhhh vad det var gott! Mmmmmm. Jag har ätit två påsar redan =) Tyvärr hade de bara 5 påsar hemma, så nu måste vi hushålla lite säger Matte. Jag kan få mer efter helgen. Jag väntar ivrigt på att det ska bli måndag jag!

Tills dess: Maju och gonatt på er, Pompisar

Hälsningar
Zink

5 kommentarer:

Agath sa...

Hej Zink!
Din lille stackare vad de jobbar med hoppas nu att allt leder til
att du blir riktigt frisk.
Hälsa matte att hon delar upp maten så den räcker till Måndag.
Kram till dej och din matte.

Zink sa...

Ja, det skulle hon kunna göra, men Sasmira hinner ju glufsa i sig mängder innan någon hinner blinka! Hon måste sättas i ett annat rum. matte ska köpa egen burk till henne och smaskens till mig =)

Mary-L sa...

Hej Zink! Mozart här...:) vet du, nu har min matte och husse bestämt att jag ska ta bort "familjelyckan" "kastrera mig alltså" de blir så less på mig när jag sitter ute och "sjunger" efter alla vackra tikar som löper..samt att jag är sååå stressad .."säger de" Hm..ska matte snacka om stressad hon????Nåväl ..jag har gått med på detta..för det kan ju vara bra för mig..säger Hunddoktorn..jag ska visst bli lugnare och lydigare ...jaja vi får väl se..det är ju faktiskt jobbigt att känna lukten på alla tikar, som just nu löper häromkring ..och att jag samtidigt inte få "till det"eller hur?
Nädå jag är inte alls rädd för att bli opererad..husse och matte är ju med..ska bli så skönt sedan att få ta det lugt.. Men jag tänkr att det är så "fult" att det har kommit så många fina Tikar här i närheten av där jag bor...alla har ju sin speciella lukt..så därför blir det så jobbigt för mig!..en Hundkompis yill mig ..han har nu slutat att äta..p.g.a.detta han Ylar värre än nmig ,så det så.. ha det bra nu min vän...hoppas din Katt doktor hittar vad det är för fel på dig...Hör av dig till mig ! Tass på dig!

Linnea S. sa...

mm, jag tror också att det är en pojke.. fast sofias mamma kräktes flera gånger varje dag fram till förlossningen och sofia är ju.. en tjej. så man vet inte :)

Förrens vecka 18, då vet vi!

Jag ska testa att köpa kex. är junkie på åksjuketabletter men vet inte om man kan ta dom hela tiden...

Linnea S. sa...

Ja, det är surt förståss... men han kommer ju få bättre livkvalité när ni fått en ordentlig diagnos, så det är ändå fantastisk tur för honom att han hamnade i just er familj! :)

Jag tror inte man kan förvägra någon att få veta könet här. Och dessutom skulle ju inte vi göra abort för en sån sak, om det inte är en kille därinne förstås. Usch.

Jag vill veta så att jag kan shoppa saker och dessutom blir jag nog inte gladare över att ha fått barn bara för att jag inte visste vad det var för kön innan i varje fall.

Jag tror moder natur tyckte att man borde kunna få veta innan och därför uppfann hon ultraljudet, smart drag! :D