söndag 10 januari 2010

Städar.

Jag gillar inte solen den här tiden på året. Den står så lågt på himlen och lyser rakt in i huset och avslöjar mig som den värsta slarvmajan!
Det ser ut som om jag aldrig dammar eller städar eller torkar av någonting. Någonsin...
Nu försöker jag gå över det hela med en fuktig trasa och dammtorkar - och det dammsugs - och himmel vad kylskåpsdörren ser ut!

Köksluckorna. Gjorde jag verkligen ren dem till jul?

I köket står sedan i fredags, vår sprillans nya spis, med glashäll och dubbelugnar. Den står där, blänkande, skinande, dyr och mallig och får resten av (endast 1 år gammalt) köket att se skabbigt och slitet ut.

Fönstren är allmänt skitiga ut och man ska inte tala om dammet i sovrummet!

Sovrummet som är nyrenoverat och var färdigt så sent som den 3:e advent. Dessutom gjorde en normal veckostädning till jul och en gång till därefter. Nu ser det ut som om vi inte alls hade gjort något. Som om sängmöbeln över huvud taget inte blivit dammad det senaste halvåret...

Så Näe. Den här bleka vintersolen gillar jag INTE. Den avslöjar alldeles för mycket!

Så de så.

2 kommentarer:

Mary-L sa...

Hahahaha..ja du är rolig du:) gör som jag..se bara det du vill se..eller hur?

Linnea S. sa...

Jaja, en vecka per år räcker för att jag ska hinna ge bebisen uppslag till bus som räcker resten av året hemma hos dig sen! :)

Ska försöka slappna av och "njuuuta" av min graviditet nu. hehe. återkommer om hur det går.
jag kanske kommer ringa dig och älta, har varit nära att slänga mig på luren redan. :)