söndag 26 september 2010

Lille Gubben

Det har varit lite tyst här på bloggen.
Orsaken är att jag ville skriva massor om lille Elliott, men han har inte mått så jättebra. Nu verkar det gå åt rätt håll och vi ser alla fram emot att de ska kunna lämna sjukhuset.

Förlossningen blev jobbig och han förlöstes med sugklocka (precis som det var när hans pappa kom till världen). Elliott om inte igång med andningen, så de fick hjälpa honom med det. Sen fick han kramper och ryckningar i armarna och det höll i sig några dagar. En massa undersökningar har gjort, EEG, datortomografi, odling efter bakterier osv.
Han fick även en sond så att han fick näring och så satte de in antibiotika mot ev. infektioner.

Nu har alla svar kommit och han verkar också må bra, så bara de kommer igång med maten och allt går framåt, så ska de äntligen få komma hem.

Farmor sitter här och våndas över hur dyrt det är med tågresan till Göteborg. Det kostar ca 1400:- t.o.r.
Om jag så skall ta banklån för att kunna åka så SKA jag dit! Mina finanser är dock skapligt goda och snälla Lasse har bidragit med  en slant, så jag åker ner nästa helg och stannar en vecka. 

Fatta vad jag längtar! Att få hålla sitt barnbarn i famnen första gången kommer att bli så enormt och jag ser fram emot det av hela mitt hjärta. Jag vill även träffa hans mamma och se att hon mår bra. Javisst  ja, han har ju en pappa också ;-) Fast han har ju inte fått kämpa sig en (sugklocks) förlossning rent fysiskt, även om det kan vara nog så jobbigt att stå bredvid.

Jag är så glad för detta lilla pyre och har fått bilder av hans föräldrar som jag har på min mobil som bakgrund.

I går fick jag en bedårande bild där han var lördagsfin med svarta byxor, tigerrandig tröja och converse-skor. Vilken liten snygging!

Och det här är ändå bara mitt första barnbarn. Oj vad jag ser fram emot nr 2, och 3 och 4 och 5,6,7,8,9,10...osv
Med mina tre barn och två bonusbarn, så hoppas jag på minst 10 barnbarn. 2 i varje familj och förhoppningsvis fler...eller vad säger ni, blivande föräldrar ??

Nu ska jag rensa lite svamp. Jag var i skogen i morse i bara en timme och plockade 4 kg trattisar!

hejdå så länge, Pompisar!

2 kommentarer:

Camilla Franzén sa...

Först och främst ska jag klara min första tenta på min 3-åriga utbildning, ett steg i taget så att säga. Jag är faktiskt yngst och borde ha minst press på att föröka mig. Jag hoppas vi är överens om det. ;)

Mamma sa...

Jag har inte sagt att du skulle fixa ett barnabarn som har nummer före nr 7-10... Eller?
men om du skulle vara snabbare än så, är det inget problem. Lämna ungen till mig bara!