lördag 4 december 2010

Julfixar

Idag har jag bakat Snickerskaka och Mazarinkaka. Ett måste till jul. Och så har jag kokat knäcken, så nu är allt vad beträffar bakning och julgodis avklarat.
Nästa helg är jag i Göteborg hos Linnea, Johnny och favvo barnbarnet Elliott, samt taxen Desmond. Så jag kände att det skulle vara skönt att stöka undan bakning å sånt.
Efter att jag kommit från Göteborg, så är det ju bara en helg kvar innan Julen, så jag har inte så mycket tid över. Däremot har jag tagot ledigt 22/12 och 23/12, så jag kan fixa julmaten i lugn och ro.

Åh, vad jag längtar!

Men nu låter det som om Lars håller på att slipa det jag spacklade tidigare idag i arbetsrummet som vi håller på att renovera. I morgon ska vi måla där, kanske vi rent av hinner påbörja målandet redan i kväll. Sen ska det bli gott med ett glas vin och njuta av att dagen varit väldigt produktiv.

Kram Pompisar

Inga kommentarer: