söndag 4 december 2011

Snö och kyla

Äntligen har jag hittat igen alla mina tomtar och julgardiner, så det känns jättebra. Vi är i full gång med att spackla, slipa och måla i hallen/trappen. Det stora bruna linneskåpet, var så illa medfaret, så vi målar det vitt. Hela hallen/trappen blir vit, med vitt =)
Jag ville ha högblankt på panelen och trappräcket och tror att jag får släppa den idén. Tyvärr. Inte riktigt klart än, men det verkar så ändå. Om det ska bli riktigt bra, tror jag det måste vara samma vita färg.
Om den ena vita färgen är lite bruten åt ena hållet och den andra åt det andra, så blir det inte riktigt bra. Så jag får nog ge upp min dröm om högblankt. det är så himla fint. Den färgen var det på köksluckorna i SCA lägenheten i London och jag blev kär direkt...

På tisdagskväll skall det börja snöa. Sen snöar det varje dag i fyra-fem dagar. Temperaturen blir -3 till-6 grader ungefär. Sen blir det kallare och kallare. Det kommer att bli -12 till -18 veckan efter. Sen är det julveckan och det är vitt och fint =) Det gillar vi!

Nu ska jag byta om, så vi får åka till Birsta en stund och inhandla mer spackel och lämna igen den högblanka färgen.

Trevlig 2:a advent, Pompisar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hejsan,
härligt att göra om hemma. Det skulle vara roligt om du vill visa upp ditt projekt på Byggla.se. Är du intresserad kan jag erbjuda en morot. Vi har även en golvtävling och badrumstävling som pågår just nu. Maila mig på vendelabyggla@gmail.com så berättar jag mer!
/Vendela