tisdag 26 februari 2008

Lasse Bildoktorn

Jag har en alldeles egen bildoktor. Han är även datadoktor och maskindoktor överhuvudtaget. Går något sönder, så är jag beredd att slänga bort det. Men Lasse, han plockar fram sitt lilla verktyg, som sitter i bältet och öppnar och fixar, eller löder, eller pillrar, så att det fungerar sen.
Det spelar ingen roll, om det är en mobiltelefon, en dator, en mobilladdare, elvisp eller en TV, eller kanske en fjärrkontroll. Han fixar det. Jag lovar.
Visst är det konstigt?

Idag har jag varit mer än lovligt lat. Men det är också skönt, att kunna vara det någon gång ibland. Visst?

Dagens middag bestod av potatisbullar.

Jag tog den potatismos, som blev över från i söndags, kanske 2-3 portioner. Rörde ner 4 ägg och en massa hackat bacon, ett par dl vetemjöl, en skvätt mjölk, kanske hälften så mycket som mjölet. Salt, peppar och en aning muscot behövs också.
Veva runt med en slev, så att det är lite lagom blandat. Smeten skall vara relativt lös, men också "kort" i konsistensen.
Stek potatisbullarna på medelstark värme. Det ryms 4 stycken i en stekpanna. En rejäl sked till varje, alltså. Serveras med skirat (= smält) smör och lingonsylt till.

Mums

natti natti, boys and girls

Inga kommentarer: