måndag 25 februari 2008

Och inget blev gjort idag...

Millan och jag åkte till Birsta och gick runt lite där. Jag täkte hitta en duk till matrumsbordet. Jag hittade ett svart spetstyg, som skulle passa perfekt. Väggen är beige och jag har gått in för beige, svart och vitt. Det är snyggt tillsammans.
Jag kollade med Lars och han trodde vårt bord var 120 cm brett. Själv trodde jag att det var 105 cm. Så jag köpte 3 meter av spetstyget, som var 125 cm brett.
När jag kom hem hade Lars mätt bordet - som är 120 cm.

Fan å

Fast jag kan iofs göra en gardin av det...eller nåt.

Det kostade bara 60 ;-/meter. Jag köpte det förresten på Åhléns. De hade tydligen öppnat en butik i Birsta City för bara 3 dagar sen. Tänk vad lite man vet =). Även Lagerhaus har öppnat där nu. Jag tror det var 10 nya butiker, varav jag har sett två.

Ingen fara. Jag lär nog hinna med alla butiker, i sinom tid.

Idag har jag inte gjort någon middag. Jag blev bjuden på pastasallad på jobbet, eftersom vi hade årsmöte i facket. Vi var inte fler än 12-14 st, så avdelningen kostade på oss lite mat också.

Nu är jag redigt trött.
Gonatt vänner

5 kommentarer:

Anonym sa...

Okej, så tyget var alltså 5 cm bredare än bordet? Jag fattar inte... Du äger väl en sax?

Anonym sa...

Det är alltså ca 15 cm för smalt tyg. Det ska ju hänga ner, på sidorna...

Camilla Franzén sa...

Jahaja.. Så man behöver 20 cm för att det ska hänga också? Jadu, tur man inte sysslar med sånadära. Dukar.

Anonym sa...

Hallo på dig! visst är det "retfullt" att man ska missa bredd/längd.när man köper tyg ..har hänt mig med..vet nu ej hur det blir om jag kan åka ner något???? det får nog bli när, Marlene har fått sin baby! För Patric är borta så mycket.Jag och Jeanette ska ha jour..för "Malle"s skull! Men, vi hörs eller hur? kram

Anonym sa...

Milla. Du kan ju alltid fråga någon ädlre ocjh klokare.

Syrran: jag är också nyfiken på malles bebis. jag blir ju Gammelmoster igen!