torsdag 20 mars 2008

Birsta shoppingens Mecka

Jag var i Birsta från klockan 11.30 till 17.00. Nja inte hela tiden, men nästan. jag var hos mamma en timme och fick kaffe och hos Camilla i en halvtimme. Men annars var jag i Birsta.

Jag köpte lite till vardagsrummet på IKEA. Jag har klippt mig. Jag har köpt blommor till mig själv och en liten påskbukett till mamsen. Så blev det massor av mat förstås. Det tog ganska lång tid på Willys, det var ju en lång lista att beta av.
Jag har även köpt ett sällskapsspel. Det heter Retro och har en massa frågor som spänner över tiden från 50-talet till 90-talet. Som till exempel "Vad var det för klädesplagg Stenmark hade som blev så populärt?"

Jag gillar att spela. Men oftast tar Monpoö och såna spel så lång tid. Retro-spelet tar ca 1 timme. det är lagom.
Millan har "fått" fuskblommor till vardagsrummet. Men jag handlade bara åt henne, för att hon var trött och inte så kry, så hon orkade inte följa med. Det var bättre att hon stannade hemma och vilade.
Våran katt Samira är också lite trött och verkar inte så alert idag. Undrar vad som är fel? Hon har ätit dåligt senaste dygnet och i morse kräktes hon lite. Men hon dricker i alla fall vatten, så det är ju bra.

Nu ska jag grava en lax, sedan ska jag natta.

Till middag idag blev det rester.

Ta fram det du har i kylen. Lägg upp på en tallrik. Värm i micron.

G´natt

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ha en riktig skön ledighet nu...Och trevlg Påsk helg kram

HTA sa...

Hörru, vad då inte kan kommentera alls på min blogg??? Hur bar du dig då åt? Och Stooorsuyrran kan ju , eller?

Anonym sa...

Jag kommenterar i samma som henne, du har väl 10-12 st där. Men i de senaste oinläggen du har gjort, FINNS det helt enkelt ingen länk att klicka på, så att det går att blogga!