fredag 25 april 2008

Längesen sist!

Jag har varit upptagen hela veckan, så jag har inte skrivit på några dagar.

Först var jag iväg till Hallsberg i Tisdags. Taxin hämtade kl 05.45 (= mitt i natten!!!) och jag kom hem igen klockan 00.15. det blev en lååång dag. Jag satt på tåget i sammanlagt 13 timmar. Lagom mör stapplade jag i säng. Men det gick ju inte att somna förrän fram mot 1 - ½ 2 tiden.

Så jag var ju jättetrött dagen efter. Fast då hade jag bokat in ett seminarium på kvällen, mellan 18.30 coh 21.00. Det var jätteintressant. Det var Millas doktor Matthias Hoechsen (har ingen som helst aning om hur det egentligen stavas ) som höll föredrag om Ulcerös Kolit och Chrons syndrom, samt IBS. Eftersom Milla har Ulcerös Kolit och Lars lider av IBS, så var vi där, alla tre. Jag fick lära mig mycket om behnadlingsmetoder, likheter mellan sjukdomarna och att Stomi-operation är det bästa alternativet vid Ulcerös Kolit.

Ja, igår kväll var jag på middag på Villa Marieberg. 3-rätters, jättegott. 3 pensionärer som avtackades. Vi sjöng sången som jag hade skrivit. Det låter mäktigt, när 65 personer tar i =)
Sent i säng igen, ca 1.00. Jag tog bilen, så lyckligtvis slapp jag ju vara seg av alkohol tillika som att jag var seg pga att jag var sent uppe för andra gången samma vecka.

Hur 17 orkade jag med att vara 3 barnsmor med ungdomar som spelade både ishockey (pojkarna) med allt vad det innebär, samt att alla tre spelade fotboll också? Och jag hade heltidsjobb, samt extrajobb 2-3 kvällar i veckan??? Sålde bingolotter, var klassförälder, föräldrarepresentant i ett av hockeylagen, var föräldrarepresentant i ett av fotbollslagen, satt som speaker på hockeymatcherna, satt i ungdomssektionens styrelse en säsong. Jag jobbade en vecka på sommarhockeyskolan i stället för att ha semester, osv osv i all oändlighet.

Nu är jag medelålders och trött av att vara vaken fram till midnatt =)

Jag köpte lax på City Gross. En ganska stor filé fylld med en röra av creme fraiche, pepparrot och lime. Jag köpte två filéer, den andra hade en fyllning med soltorkade tomater och chili. Pressad potatis till detta. Man stoppar in fisken i ugnen i ca 40 minutet. Jag tog två sorter som vi delade på och fick smaka av båda. Som förrätt gjorde jag halstrade pilgrimsmusslor på smörstekt brödbit och röra av creme fraiche, dill och rom.
Vad drack vi till? Champagne förstås ;-)

Godnatt

7 kommentarer:

Anonym sa...

Bästa alternativet för mig, ja. Det bästa alternativet är ju mediciner och att må bra av dom. :)

Anonym sa...

Ja, men i slutändan är det det bästa alternativet, vid total klit iallafall

Camilla Franzén sa...

Det vill säga i vissa fall, men inte för ulcerös colit i allmänhet. :)

Anonym sa...

äsch

HTA sa...

Om du skulle ha glömt bort hur det var att vara småbarns förälder så kanske du vill låna en TROTSIG lilleman en vacka eller så???

Anonym sa...

Inte tror jag att han är trotsig. Det är mamman och pappan som inte gör som han säger, bara.

HTA sa...

Hmmmmm