söndag 20 april 2008

Grilla

Idag skulle jag ha gjort en god gryta. Men vädret ville att jag skulle röja av en bit på altanen och dra igång grillen!
Vad gott det är, med grillat. Potatisgratin blev det också, gjord med matlagningssgrädde, Mildas 12 % eller 15 % eller vad det var. Nåja smaken var - suck - väl sådär. Det tog sån tid!
Det är bättre att göra på riktig grädde nästa gång. Jag tar hellere mindre portion och det är riktigt gott, än att jag gör sånt som tar 1 ½ tiimme i ugnen innan det blir klart och som smakar bara sådär.

Idag fick Millan komma hem på permis över natten. Jag ska skjutsa upp henne i morgon igen, så att hon får prata med sin egen doktor. Han har inte varit i tjänst i helgen, så hon behöver träffa honom. Därför skrev de inte ut henne, utan det blev bara permission.

Jag ska väga mig i morgn. Jag tror nu inte att det syns direkt på vågen, för jag tycker själv att jag känner mig lika tjock. DOCK har jag dragit in ett par hål i mitt skärp. men det syns nog inte på vågen...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men...vart var din Karl då??? varför låg du ensam i sängen?? Hur är det med Camilla nu? (grattis till att du har tagin in ett par hål på ditt skärp) Ha det gott vi hörs...kram

Anonym sa...

Han var hemma i sin säng. Jag var i Camillas säng. Camilla var i sjukhusets säng.

Anonym sa...

Oki då förstår jag ha det gott vi hörs...kram