fredag 18 april 2008

Akuten

Minns ni att jag gick och lade mig redan kl 08.40 igår? Tur det. Jag somnade före 21.00 och klockan 23 ringde Milla och bad att få skjuts till akuten.

Hon hade då så ont i magen att hon inte vissta var hon skulle göra av sig!
Vi var på plats före 23.30 och fick komma in direkt på ett undersökningsrum. Där fick vi vänta i 2½ timme, trots att jag endast såg till eller hörde en enda patient...Konstigt, det brukar ju vara ett jäkla springande där, men det var tvärlugnt. Jag kommenterade även till sköterskan att det var så lugnt och hon sa detsamma, det var ovanligtmed detta lugn.
Ändå tog det 2 ½ timme innan doktorn kom. Så kan det vara. Allt är inte jämt som det ser ut. Han hade massor att göra, så han var lika stressad som läkare på akuten rukar vara.

Milla blev i alla fall inlagd med dropp och morfinspruta. Idag har hon gjort både ultraljud och varit på röntgen. De behåller henne och hon har nu total tarmvila. Hon får alla mediciner intravenöst.

Jag önskar att de kunde operera bort tjocktarmen akut nu direkt, så att hon ska slippa lida mer och gå och vänta ända till hösten...

Eftersom jag inte var hemma förrän 02.30, så orkade jag inte ta mig till jobbet i tid. Jag flexade och var inte där förrän kl 9. Sedan jobbade jag undan det viktigaste och åkte upp till sjukhuset igen redan kl 12. Jag har varit där hela dagen med henne och kom hem först nu vid 18.30 tiden.

Shit! vad jag är trött idag. Millan påpekade i natt att jag inte har någon rätt att gnälla. Det är bara hon som har dispens att få gnälla =)
Jag har knappt fått en blund i ögonen och nu somnar jag nästan sittande. Så nu åker jag till lägenheten, för katterna har ju varit ensamma sedan igår. Det blir så snabbt "förvildade" om de är ensamma för länge. Tuss har dessutom den ovanan att bajsa på golven som protest mot att vara ensam.

Ingen middag har jag gjort idag heller. Och nu orkar jag bara inte med nån mat.
Vi syns i morgon.
Gonatt

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej på dig! Usch ,så otäckt för Camilla ..hälsa henne så gott...ja det är ju inte lätt för någon av er...oro,och ängslan huga då! försök vila lite nu i helgen...kram .från ST "syrran"

Anonym sa...

Hon kommer hem i morgon (söndag) Och kolla hur jag skrev. Att jag lagt mig 08.40. ha ha. 20.40 naturligtvis. =) Ha det så gott.