torsdag 17 april 2008

Jag gick en bit - och vände om

I morse klev jag upp och smorde in mig ordentligt med solskyddsfaktor 60- den är jättedyr och jag är rädd om det som jag har kvar sedan i fjol. Ja, jag har förvarat den i kylen, så den är nog helt OK.
I alla fall gick jag iväg mot jobbet. Kände att solen trots den tidiga timmen var ganska het. Så - jag fegade ur och gick tillbaks efter att bara hunnit gå ett par hundra meter. Jag tog bilen.
Jag vågar faktiskt inte utsätta ansiktet för sol i 40 minuter. Jag går dessutom rakt mot solen, så ingen skugga finns att få.
Tro det eller ej, men trots att jag inte tagit färg eller så, så har jag solsveda fortfarande sedan i måndags. Då var jag max 15 minuter i soldis, innan solen försvann helt i moln.
Så var det med den promenaden. Nå jag tänkte ta en timmes promenad i kväll istället. men inte då. Jag är otroligt trött!! Jätte-jätte-trött.
Det hör till reaktionen mot solen, att om jag blir bränd, så blir jag också väldigt trött.
Som småbarn. Om de slår sig rejält, blir de ofta trött och somnar en stund.

Klockan är nu 20.40. Jag ska lägga mig och sova.

Godnatt alla

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oh förlåt...men här så kommer det !10.000 kramar ...nöjd nu??? *fniss* höres ska jobba hela låååånga helgen! Ha ...det...

Anonym sa...

Okej då.