onsdag 2 april 2008

REA-fynd

Hej på er!
Idag har vi varit i Birsta. Vi åkte direkt efter maten. Det är perfekt, för då hinner man bara vara där i en dryg timme. Det räcker så bra så. =)
Var in på Hemtex och fyndade. En jättegullig sommargardin (kappa) till köksfönstret, 70% rabatt!. Vit botten, med små blombuketter på. Låter kanske töntigt, men då är jag väl töntig då. Jag tycker i alla fall att den är fin.

Man sitter och drömmer och tittar på husmarknaden. Det finns så mycket fina hus!
Och vilken bra smak, folk har. Ja inte alla. Ibland ser man ju riktiga skräckexempel. Men en del har ju en säker smak och det ser jättesnyggt ut.

Huvudvärk har jag, efter att ha kämpat hela dagen framför datorn. Kvartalsbokslut och massor av fakturor. Men jag är ju förstås glad att jag har ett bra jobb. Framförallt är jag glad över att när jag touchade i väggen för några år sedan, så var det bara en liten krock. Jag studsade tillbaks och återhämtade mig rätt snabbt. Värre är det för såna som tar många år på sig, för att komma igen. En del kommer aldrig igen till 100 %. Jag tycker synd om dessa människor. En tjej som jag känner, låg i fosterställning och hade totalt glömt bort hur man kokade ägg. Inte ens te-vatten kunde hon koncentrera sig att få ner i kastrullen.

Men jag är nu "huvudvärksbenägen" Det får man leva med. Jag är så van med det, så att jag inte tänker på det ibland. Folk på jobbet frågar ibland om jag har ont. Ja jo, det har jag faktiskt, nu när du säger det, kan jag svara. Det syns för jag rynkar pannan och ser sammanbiten ut, säger de.

Idag åt vi varmkorv (extrapris på Willys) och kokt potatis. Det skulle egentligen vara potatismos, men Lars hade redan satt på potatisen när jag kom hem, så den var oskalad. Jag orkade inte stå och skala varm kokt potatis till moset, så det blev bara kokt potatis. Det går bra det med.

Ha det så bra. Go´natt

2 kommentarer:

Anonym sa...

Potatispress, min kära mor. Potatispress.

Anonym sa...

jamen jag hade ingen lust att stå och skala 10 st stora kokheta potatisar! Därför mitt barn, därför