lördag 28 juni 2008

Flyttbestyr

Tänk vad mycket man har, som man inte vill slänga? Nu är ju inte jag någon hamster. Jag har slängt såna otroliga mängder, varenda gång jag har flyttat! Det är nästan ingenting alls kvar, av mitt tidigare liv och äktenskap. Det finns bara lite julsaker och lite av barnens leksaker. Jag har nästan inget med mig hit till Lars heller. Det är mest hans möbler här och så lite som vi köpt gemensamt.

Men ändå, finns det grejor som jag vill ha kvar. Det tar sån plats bara! Men det löser sig, när vi köpt nytt hus. Då kan det nog komma till pass...

Nu har jag åter slängt en massa: ett köksbord, 4 stolar, en TV, en byrå, säckvis med gamla gardiner och sängkläder, en hårddisk från en gammal dator, mm mm.

Solveig, den ängeln, fick 1000 kr och skurar nu för fulla mugga och jag behöver inte gå dit förrän på måndag efter jobbet. Då ska jag upp med 4 små lister, vid kaklet i köket och vid diskmaskinen. Lite svart silikon under kaklet, närmast bänken och voila! klart!

Sen är det bara HSB - besök och skriva papper, samt erhålla en fin liten postväxel.

Adressändringen är gjord och mitt namn finns på Lasses brevlåda.

Både Millan och hennes katter trivs i nya lägenheten.

Det känns lite underligt, vad allt flyter på så lätt nu. Man undrar nästan, när bakslagen skall börja komma? Visst är det konstigt, att man inte kan njuta av att det går bra. Man ska naturligtvis gruva sig för att det kommer att gå åt skogen med något till slut i alla fall.

Nej det skall jag genast sluta med! Glaset är inte halvtomt. Glaset är ju halvfullt! Eller hur?

Jag är så glad nu, så jag skulle kuna gå omkring med ett fånigt flin hela dagen. Jag ska göra det tror jag. Men än är det inte skrivet. Så än är inte lägenheten såld. Man ska ju ändå inte ropa hej, innan man är över bäcken.

Nu ska jag gå över gatan till City Grosss och handla lite, innan jag tar mig en skön dusch. Ikväll ska jag på lokalrevy. Jag är speciellt inbjuden av en av deras författare/låtskrivare att se den, med supe´efter. Det är pärlor genom åren, som skall visas. Några bidrag är uttagna till revy-SM också.

Ha det så gott "evryhopa"

10 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Lia!
Hoppas det går bra med försäljningen av lägenheten.
Ska hålla tummarna för dej.

Anonym sa...

God morgon agath
Det går nog bra. De har ju redan en postväxel redo, med mitt namn på =).
Det känns så skönt att jag har städhjälp. Jag har rent av sovit nästa hela natten i natt! Jag, som brukar vara vaken 4-5 ggr per natt. Ha en toppendag!

Camilla Franzén sa...

Oroa dig inte mamma, jag kommer alltid vara sjuk för att balansera upp lite. Jag lovar.

Anonym sa...

Milla: Innan jul, ska du vara frisk. Det är en order!!!

Anonym sa...

God eftermiddag Lia!
Javisst får du det,visst är det smidigare,
men idag har varit svårt att komma in här.
Jag önskar dej en fin Måndag.
Ha det bäst.

Anonym sa...

Bara jag igen att lägga mej bland
dina bokmärken.Såg hur kryptiskt
det blev när det bara var det jag
svarade och inte din fråga.*skratt*
Ha det bäst.

Anonym sa...

Jag förstod ändå =)

Anonym sa...

Nu var jag lika kryptisk *L* Till agath var det alltså: Att jag förstod...

Anonym sa...

Hi..Vilka "strulfior" ni är....Kom ej ihåg när du har din semester...Lia!

Anonym sa...

börjar sem nästa vecka. då ska jag till stockholm