fredag 6 juni 2008

Hot hot hot

Det är så varmt! Mycket varmt! Skönt. Men varmt. Solen gassar och jag har städat på altanen. Moppat golvet och torkat bort en massa pollen. Plastmöbeln är skurad och skall ställas upp på balkongen som är utanför glasdörrarna på sydsidan av altanen.

I morgon ska vi på cruising på kvällen och innan det skall vi grilla. 8 personer. Då måste vi ha bord så att alla får plats.
Jag har lovat Lars att köra, men jag vet inte jag ;-) He he he Närå, jag ska köra. Lars ska kunna få ta en pilsner - om han vill.

Samira ligger och flämtar i skuggan under altanen. Hon är så go och vill helst vara med oss hela tiden. Men förut blev det bara för mycket värme, så hon gick in i huset och la sig i stället.

Nu sitter jag inne en stund och svalkar mig, jag också.

Det blir bara sallad till middag ikväll. Jag tror att det får bli med tonfisk, räkor och ägg.

Nu ska jag ta lite kolsyrat vatten med hjälp av min nya sodastream. Eller WasserMax, som den heter. Den används flitigt nu i dessa soliga, varma dagar, ska jag säga. Den kommer att betala sig ganska snart, om sommaren skall vara så här!

Hej svejs.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hi..Ja tänk att du blev en "raggartjej" på äldre dar..*skratt* Jo din altan blev mycket fin är avundsjuk må du tro....ha det gott..höres!