fredag 25 juli 2008

Götheborg

Vi kom just hem från stan, för vi har vinkat av Ostindiefararen Götheborg, som legat i vår hamn några dagar. Hon flankerades av massor av småbåtar och det var så trevligt. Först var det lite körsång, sedan sjöng besättningen som var ombord. När hon så avgick, så sköt hon salut och många småbåtar tutade till avsked.

Sedan följde de med henne ut från hamnen. Hon hissade segel, men det är ju vindstilla, så de hängde slaka och tomma.

Nu ska vi sätta oss på altanen och ta en liten sommardrink innan vi knyter oss. Det är alldeles för varmt inne. Vi har just nu ca 28 grader inne. På altanen är det bara 22 grader.
Kanske man skulle sova där i natt? Det vore ju skönt.

Ikväll efter att solen gått undan, hjälpte jag till att måla huset på sydsidan. Det är otroligt vad färgen bleks i solen. Man måste ju måla oftare på den sidan, än resten av huset. Lars har bytt ut några brädor som inte såg bra ut. När man sedan målar dom så är det ju färgskillnad. Därför är det lika bra att måla hela väggen. Ser bra ut inför försäljningen också. Det är relativt snabbt gjort, eftersom det bara är en enplans-villa. Jag målar så högt jag når från marken och Lasse tar det ovanför. Det kallas för "teamwork"

Nu ska vi ta en liten Gin & Tonic

Goodnight folk's

6 kommentarer:

Anonym sa...

Åh.. det låter härligt ..med Gin och Tonic menar jag *skratt* vad ni är duktiga ni två.. önskar att Roger inte var så "svag" ,men det är ju inget att göra något åt eller hur!...ska på kalas idag Rogers dotter fyller år ..och det verkar bli ännu hetare idag...ha det gott kram!

Anonym sa...

Hej Lia!
Till mej går det lika bra med ett
glas citrondricka*fniss*
På tal om färg så grannen över gatan här målade sitt hus för 32 år sen,jag vet inte vad som hände men det blev fullt av blåsor i färgen.Synd tycker jag när man råkar ut för sådant.
Jag önskar dej en fin Lördag.
Kram.

Anonym sa...

jäklar vad den kan slinta ibland.
Naturligtvis menade jag 2 år sen.'inte 32 *skratt*

Anonym sa...

...annars måste jag ju säga att det var en tålig fårg! ;) Nädå, men han skall definitivt reklamera färgen, om han inte redan gjort det

Anonym sa...

Hej Lia!
Ja absolut,färgen ska ju hålla längre,bvisserligen finns det
skitfärg men vill man har bra saker kosdtar det också inte sant?
Jag önskar dej en fin Söndag.
Kram.

Anonym sa...

Hejsan!
Hur har du det i värmen?
Det måste väl vara olidligt för dej just nu.Har du som vi så finns
det ingen skugga.
Jag önskar dej en fin Måndagkväll.
Kram.