tisdag 12 augusti 2008

Det är bara hus nu

Idag har vi varit på banken och betalat handpenning på nya huset.

Nu är det verkligt. Vi är med hus. Det ser inte ut att vara några problem alls att få låna lite extra. Då kan vi verkligen fixa till det så att det blir precis som vi vill ha det.
Det gillar jag =)

Ikväll ska vi städa undan lite, så att mäklaren kan fotografera här. Han fotade utvändigt i går och ska ta insidan i morgon. Man ska ju ta bort allt på bänkar och inte ha så mycket foton och sånt. Jo jag har ju sett en massa bilder under tiden vi har sökt hus, så jag vet hur de vill att det ska vara. jag har även "klätt av" kylskåpet från magneter och sånt.
Så om vi plockar undan allt nu, så kanske det är bara att fotogradfera i morgon utan att vi måste styla till det så mycket då. Annonsen kommer ut på fredag.

Jag har ju lyckligtvis städat under helgen, så det är mest bara att plocka bort lite prylar.

Vi har även varit iväg till stan nu ikväll och köpt en 60-tals soffa som jag hittade på blocket. Dee är ja, någon form av rött, kanske man kan kalla färgen? Nåja den kostade 350:- och är i mycket fint skick.

Den ska vi ha i "Nostalgi-rummet" som vi kommer att inrymma i allrummet i souterängdelen.
Det blir så bra så! Lars har lite stringhyllor och det finns lampor osv. Nu skulle jag vilja ha tag i en ryamatta och ett par kuddar till soffan. En fåtölj eller två, vore inte heller fel.
Det finns en hel del urnor och skålar osv, som Lasse har sparat också. Detta kommer att bli kanon tror jag.

Nu ska jag städa undan. Natti natti så länge!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Oh så kul du har det...alltid roligt att inreda ett nytt hem,det är det bästa jag vet..Ha det gott vi hörs..
Har du mailat till Siv?

Anonym sa...

Synd att nån bajsade på ryamattan vi hade..

Anonym sa...

Nej har inte hunnit maila, eller ta kort. Jag städar, plockar, rensar och flyttar på saker...

Anonym sa...

milla: fel sorts ryamatta. jag vill ha en gul/orange lr nåt med fult mönster från 70-talet =D