måndag 25 augusti 2008

Jag låg vaken i natt och funderade

vaknade mitt i natten och var tvungen att gå på toa. Sen kunde jag inte somna om direkt, så jag funderade på att nu är hösten nära.

PANIK!
Höst???
men, men alltså...

1 septemer snart. Vi får nyckeln till nya huset 1 oktober. Sen är det strax 1 november.
Vi ska packa och flytta och greja på ganska kort tid. Förhoppningsvis har vi hunnit hitta köpare till det här huset då.

Den 1 december fyller jag ju 50 år!

Min stora fina fest skall ju gå av stapeln 29 november.

Innan dess vill jag ha installerat mig i nya huset. Jag har massor av mat att laga till!
Man kan förstås inte börja för tidigt med maten, men jag vill ju komma i ordning så snabbt som möjligt, innan jag börjar med det. Därför blir det väldigt mycket att göra nu de närmaste 2 månaderna.

Himmel. man kan bli matt för mindre.

Jag är glad över att bara jag sätter fart, så är jag en j-kel på att jobba! Det är tur, att jag är van att hugga i ordentligt! Jag har förr inte direkt haft så mycket hjälp, så jag är van.
Visst har ungarna hjälpt till med flyttar som jag gjort, men det stora tunga har jag gjort själv, med packning osv. Det är ju den vuxne, som gör grovjobbet liksom. Man kan inte sluta förrän man är klar.

I så gott som alla ställen dit jag har flyttat, så har jag varit klar 1 vecka efter inflyttningen, med gardiner, och alla lådor uppackade. 1 vecka med hårt slit. När veckan är slut, så är jag det också.
Då går jag i sidled, likt en krabba, med värk i precis hela kroppen. Ajajaj. Det går ju över efter ett par dagars vila, men det känns att man inte är 25 -30 år längre, det gör det verkligen.

Jag gillar inte att se tomma fönster utan gardiner flera veckor efter att man flyttat in. Det är det första jag sätter upp. Nästa grej, är att jag bäddar sängen. Sen tar jag itu med kartongerna.

Så jag vet vad jag har framför mig. Gruvar mig lite. Skillnaden nu, är att jag har min Lasse. Vi hjälps åt och det kommer inte att bli lika slitgöra för mig denna gång, som det brukar bli. Det känns väldigt skönt att veta.

Nu är det dags för sängen.

Suss gott

4 kommentarer:

Anonym sa...

Var glad du åt din Lasse,han är ju ett klipp..men du måste ta det lilla lugna oxå..se hur det gick för mig ..värk ta mig faen över allt jojo ha det gott vi hörs kram!

Anonym sa...

jag ska nog ta hand om honom. Såna växer inte på träd!

HTA sa...

Nä, för då skulle träden se så konstiga ut, eller hur?

Anonym sa...

och du är dig lik...