måndag 15 september 2008

Den som är utan skuld...

Ibland sker det saker i livet, som man kanske borde gjort annorlunda. Ibland gör man fel ändå. Men om man bara försöker göra det rätta, så kan man ju hoppas på, att det löser sig och ursäkter accepteras. Alla kan agera fel, eller hur?

Så försöker jag gå genom livet. Försöker göra det som är rätt. Även om det svider som tusan!
En del försöker inte ens. Det är inte så kul, men så länge man själv har det "torrt på fötterna" så kan man sova gott om natten.

Har man en familj runt sig som man älskar och som älskar en tillbaks, så är detta inget problem.

Jag var i Stockholm i helgen, för att överraskningsparty för Johnny. Han fyller 27 år idag. Jag såg på mina barn och kände mig rik. Ni är så fina. Alla 3.

Usch vad allvarlig jag låter idag. Men ibland känner man sig allvarlig och tänker lite mer seriöst. På omgivningen, på sig själv och på hur människor agerar.
Jag har sett så mycket och ser mycket. Idag såg jag lite som fick mig att börja fundera. Och på den vägen blev det.

Nu till något jättekul!

Som det ser ut, blir Lasses hus sålt nu. Han har fått ett bud och lämnat ett motbud, som accepterades! Jiiippppiiiii

Så nu ska vi till stan och äta ute. Fira att huset (förmodligen) är sålt och fira att Peter har fyllt år den 21/8, Johnny fyller år idag Milla fyller år den 24/9, samt att Lasses son Magnus den 27/9.
Hans dotter Ida, har sin födelsedag i januari, så då kan vi ju fira det då ;-)

Många födelsedagar blev det och det är ju jättekul tycker jag. Synd att alla blir nästan samtidigt, bara. Det blir lite dyrt, med alla presenter nästan samtidigt...
Nej nu gnager det i magen, så nu ska vi iväg.

Kramar

9 kommentarer:

Camilla Franzén sa...

Konstigt det där att man inte blir bjuden att följa med när det ändå är min födesledag som firas? Hmm

Anonym sa...

nä visst var det synd? men din födelsedag ska ju firas hemma hos dig, eller hur?

Camilla Franzén sa...

Jojo, men nån mat får man inte, kanske lite fralla på sin höjd.

Anonym sa...

Morr syster...tro vad som orsakade dina "dystra" tankar? Men visst är det så, att man har sett och upplevt mycket i livet,som ingen annan kan förstå..Hoppas nu att försäljnungen går i lås..Lycka till, kram

Anonym sa...

Hi ,Jag menade "morrn" och inte morr 'skratt och försäljningen, men det förstod du nog hoppas jag...

Anonym sa...

Jodå, visst fattar jag. Jag är en klok typ, you know...

Anonym sa...

Nu skall kontrakt skrivas och besiktninga göras, sen kan Siwan hämta matsalsmöbeln, när hon vill. =)

Anonym sa...

ÅH..så kul! är sååå glad för din skull du har ju haft det nog med "tråkigheter" så nu är det dags att det vänder..visst då!

Anonym sa...

jepp, så är det. Än så länge har vi "haft flyt", sedan jag bestämde mig för att sälja lägenheten...