onsdag 17 september 2008

Latmasken

Nu håller jag på att jaga latmasken ur ryggen. Den vrider sig, den kvider och kämpar emot. Nu är det dags. Det måste jobbas utav bara tusan. Vi har varit till nya huset med ett lass i dag. De säger att de bara har lite kvar att fixa, men nog tycker jag att det är mer än vad de säger.

Vi har mycket att fixa där, innan det blir som vi vill ha det.
Vi ska börja med att ta bort väggen mellan kök o vardagsrum så att det blir öppet och luftigt.
Sedan ta bort den rent ut sagt HEMSKA panelen i vardagsrummet och måla o tapetsera där.
Slipa parketten och lacka den.

Nytt golv i köket som vi absolut vill ha, samt göra köks-ö, fränaste tapeten (inköpt) och byta köksluckor. Ny garageport skall det också till, innan vi ger oss för i år.

Men

Om vi hinner och känner att vi vill eller orkar, så ska vi måla sovrummen också. Det är inget måste, utan det är mest ett önskemål. Visst måste vi göra det så småning om, men inte genast.

Ja - så är det Hobbyrummet eller Nostalgirummet, som vi säger. Jag har köpt tapeten dit, så det är " bara" att sätta upp den.

Nä duscha och sen sängen

natti

6 kommentarer:

Anonym sa...

Men STOPP nu .det är mycket man inte behöver göra...varför inte "bo" in er först???ta det lugnt nu,nu har ni ju ett gemensamt hus,nog hinner ni med att fixa nytt i det eller? Fast jag förstår dig ...du vill ha allt klart innan du fyller "vuxen Dam" visst då???? *skratt*

Anonym sa...

Nej. Det är en fråga om trivsel. Vi såg huset, såg potentialen och bestämde oss för att köpa det. Vi tänker göra i ordning INNAN vi drar dit en massa möbler. och helst innan födelsedagen förstås. Åtminstone övervåningen och garaget. Varför bo in sig? Jag har köpt flera hus och flyttat så många gånger, så jag (och Lasse förstås) vet vad som behövs och även hur det ska göras. Vi har haft några månader på oss att tänka ut hur vi vill ha det...

Anonym sa...

oki då...sorry att jag la mig i...det var inte illa menat!Ska inte upprepas..

Anonym sa...

Ha ha. Inga problem, men det är ju så välplanerat =)

Anonym sa...

Är såå avundsjuk på dig ...gud så kul det är att få nytt ,även om det är lite jobbigt,det är "jobbroligt" eller hur? Ha det gott kramar..

Anonym sa...

jobbroligt är ett bra ord!