lördag 6 september 2008

En skön Lördag

Solen skiner. Detär kallt ute, men kommer att bli varmare under dagen.
Lars sitter i en bil, på väg till Stockholm, över dagen. Han har 2 saker att göra i Stockholm. Dels ska ha delta i ett möte med KAK/L, där han sitter med i styrelsen (Kungliga Automobil Klubben Landsförbund) Han är kallad till mötet, som innebär 4-5 timmars restid dit, ca 2 timmars möte, sedan 4-5 timmars restid tillbaks.
Som tur är, har han ju en till orsak till att åka till Stockholm idag. han skall åka till Älvsjö och hämta en Jukebox, som han köpt på tradera.
Den kommer att blir så bra, i vårt nostalgi-rum, i nya huset!

Jag hade tänkt hänga med, för att hälsa på mina pojkar i Vällingby. Det hade varit kul att överraska dem. Men jag skall vara utomhus idag, istället för att sitta i en bil i 10 timmar.

Nyss ringde en väninna, som lovat att ta med mig ut i svampskogen. Jag skall göra ett par mackor, hon kokar kaffe, sen kan vi ta den tid vi behöver.
Det är älgjaktstider, så jag ska ta på mig min reflexväst, så att jag syns ordentligt.

Önskar alla en underbar lördag!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tjaba...du ska nog vara mer rädd för "älgtjurarna" än älgjägarna..*fniss*

Anonym sa...

ha - ha - ha