måndag 1 september 2008

Nu är det så fint sååå

Huset är städat och mycket är undanplockat.
Jag ska ta och packa ner det som jag har stuvat undan, för det är ju grejor som inte behöver vara framme nu.
Det blir bättre sedan, när vi flyttat, för då har vi större yta, att sprida ut oss på. Då kan vi ha allt framme om vi vill, utan att det ser överbelastat ut. Ofta när man köper nytt, så tar man inte bort något som man redan har. Då blir det lätt överbelastat i rummen.
Jag ser ju nu, vad det ser välstädat ut, bara pga nåt så enkelt som att det inte finns en massa grejor framme.
Men till Jul, får det vara mycket! Julblommor och tomtar och sånt :D
Det gillar jag. Massor av värmeljus och ljuslyktor överallt. Då kan man mysa till ordentligt.
Tänk att denna jul, bor vi i nytt hus. Gott om utrymme.Hör ni det ungar? Ja ja, visst vet jag att ni alla var hemma förra julen.Jjag vet att ni ska fira jul hos tjejernas föräldrar, alt. fira ensamma hemma. Men nu är det ju ett nytt hus! Det bör hjälpa som argument, tycker jag. Eller hur? Det tycker i alla fall jag! Absolut.
Hur kom jag in på Jul nu då?
Huset var det ju. Det är rensat i förråd, datarum och garage. Altanen är finputsad och hade jag haft mattor med fransar, så tror jag nästan att jag hade kammat mattfransarna! Hi hi.
SÅ här fint skulle man ha det jämt. - Fast, man måste ju kunna röra sig också. Man måste ha lite trivsel-rörigt, om ni fattar vad jag menar?

Nu ska jag styla lite inne på lilltoan. Plocka bort sånt som inte behöver vara framme och kanske ställa in en liten ljuslykta? Jo, det ska jag nog. Det blir fint det.

Tjingeling

5 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är det mysigt med hösten oxå? tända lyktor m.m. ja,jag gillar alla våra fyra årstider... Hur mår Camilla ? är hon hemma igen? ha det gott kramar

Anonym sa...

MIlla mår inte så bra, men fick åka hem efter en natt på sjukhuset. På torsdag ska hon ha nästa behandling - men först ska doktorn bestämma om hon får fortsätta över huvud taget. Det kanske är för många biverkningar för att få fortsätta med den medicinen. Det återstår bara operation sen. Vi får se.

Anonym sa...

Oh..hoppas att det går bra..hälsa henne så gott

Anonym sa...

Hej Lia!
Det är mycket bestyr innan allt är på plats.Att du kom in på julen är ju för det är inte mer än 3 månader
och 20 dagar dit inte sant?Så jag fattar visst varför fdu tänkte på julen.
Jag öbskar dej en fin Fredag.
Kram.

Anonym sa...

Oj så kul för er LIa...spännande att få se hur det blir i ert nya hus...ha det gott kramar..