onsdag 24 september 2008

Födelsedag

Idag har vi varit på kalas. Millan, min lilla unge, fyller 21 år.

21 år - tänk om hon hade varit frisk också?

Hon har det så kämpigt och efter att ha städat och fejat hela dagen, såg hon ut osm om hon kanppt skulle orka med att ha kaffefrämmande. I mina ögon såg hon mest ut att behöva lägga sig en stund. Rosig på kinderna och glansig på ögonen...hon får ju inte ha feber, så jag hoppas att ingen telefon ringer i natt...

Men hon var jättsöt och glad. Jag och Lasse åkte till Timrå för att hämta både hennes Mormor och Farmor. Två små söta tanter som stultade in och beundrade detn jättfina lägenheten.

Den borde ni se, ni som inte har sett den =)

Över 100 kvm. Högt i tak, öppen spis 4 rok. De har fullt med ljus i öppna spisen. Dessutom har de tryckt upp en kudde i skorstenspipan, för Saga klättrar upp där. Rätt som det är dimper en sotig liten katt ner!

Vi uppvaktade henne med lite slantar, hemstickade sockor och ett par varma sköna tofflor. De skulle gå på bio i kväll, ungdomarna, så det passade bra, att Lasse gav henne ett presentkort till bion.

Det kom några kompisar, när vi varit där en stund, så vi avlägsnade oss ganska snart. Det såg som sagt ut som att hon var ganska trött. det kan vara jobbigt med mycket folk också. Men hon tyckte nog att det var mest kul jag är nu en gång för alla Mamma. Mammor iakttar gärna sina barn - särskilt om de är sjuka.

Igår besiktigade jag bilen. Nu skall den säljas så fort jag kan. Först måste den dock både städas och tvättas. Det ska jag göra på lördag, tror jag.

Nu ska jag fixa matlådan, sen är det studs i säng!

natti

5 kommentarer:

Linnea S. sa...

Ja, de tgör ont i hjärtat när jag tittar på honom. Han vill inte äta sin vanliga mat, men jag la in delade vindruvor till honom imorse som han faktiskt åt på en gång, vilke tär ovanligt ens i vanliga fall.

Hoppas dom ska ge honom lite kraft så han inte blir uttorkad till råga på allt elände...


Du, vad mysigt det lät med silkesvadd-täcke! Verkar som en bra födelsedag det där!

Linnea S. sa...

Ja juste det och appropå det där med vägningen, ta det inte så hårt! Ett kilo är ju fakiskt fjuttigt, du fixar det lätt tills nästa gång!Kram

Anonym sa...

Tänk så fort tiden går..Ja du "LIA" man hinner knappt med..*L* hur går det med flytten då? Med din fart så är ni väl nästintill klara ...visst

Anonym sa...

jovisst. Klara...nästan. Halva köket är nedpackat. Linneskåpet är tömt. Ska packa alla glasen i vitrinskåpet ikväll. Sen ska jag ta garderoberna. Vi tömmer garaget och förrådet i helgen.
Jag har i alla fall lejt bort städningaen. det känns bra. Dessutom har jag tagit ledigt några dagar i sdamband med flytten. Det blir nog bra det här.

Anonym sa...

Kanonbra att du har lejt bort städningen...det ska man alltid göra..det räcker ju ändå ,med allt det andra visst?