lördag 11 oktober 2008

Långt uppehåll.

Nu kommer jag inte att skriva något på ett bra tag. Om en liten stund drar vi ur kontakten till datorn och ställer in den på flyttlasset. Vi har beställt fiberanslutning på nya stället, men vi måste gräva för kabeln först, så det tar ett par veckor innan vi har internet igen.

Det ser helt sjukt upp-och-ner-vänt, ut här. Katterna är oroliga, det märker ju att något är på gång. Vi ska sätta ut dem på altanen medans möblerna lastas. Lasse och Magnus skall åka till nya huset och ställa in möbler, kattlådan och maten. Sedan kommer jag efter med kissarna.

Då är det ett nytt ställe, fast med alla välbekanta saker. det ska bli kul att se, hur de reagerar på ett så stort hus med både trappa och möjlighet att rusa runt =)

Nej har inte tid mer, jag har ett köksskåp och en garderob kvar att packa, samt kylen. Sen är det mesta klart. Okej att vi har lite småprylar opackade, men jag har faktiskt slut på kartonger, så det får bli under kommande vecka, som vi tar med oss prylar på hemvägen från jobbet.
Ojdå. Höll ju på att glömma kastrullsklåpet. Det vore väl toppen att laga mat åt flyttfolket, utan grytor...
Ha det så bra så länge. Jag kommer att läsa era bloggar på jobbet. Får tyvärr inte kommentera längre. De har satt stopp för sånt. Jag brukade göra det på lunchrasterna, men det är så många som ägnar dagarna åt internet, istället för att jobba, tyvärr. Därför har de mätt vilka sidor vi är inne på och hur länge...Allt loggas. Så det är lika bra, att låta bli.

Hej då på ett tag.

3 kommentarer:

Linnea S. sa...

Oj, nu är jag lite sen, så det dröjer väl tills du kan läsa detta. Men lycka till med den stora flytten! Hojta till om ni vill ha den där tapetrullen också. kram linnea

Anonym sa...

Hej
Är i gamla huset, just innan internet försvinner. Vi vill gärna ha tapeten!!

Anonym sa...

Hej Lia!
Jag önskar dej entrevlig helg'slit inte ut dej.
Kram.