måndag 20 oktober 2008

Hej på er

Hej hej, hemskt mycket hej!



Jag har kollat datorn hemma och tydligen har vi internet, trots att telefonen är flyttad. Jag har dock inte haft så mycket tid, till att skriva något. Nu gör jag en snabbvisit i bloggen på lunchen. De får väl halshugga mig då...

Flyttningen och renoverandet framskrider i jämn takt. Vi håller fortfarande på att slipa vardagsrumsgolvet. Det är några djupa revor, som vi försöker få bort, innan vi lackar. Senast på söndag, räknar jag med att vi har ett vardagsrum igen. Kanske jag går igång att tapetsera väggen så länge.

Jag kan inte packa upp vissa kartonger, eftersom de hör till vardagsrummet. Inte heller kan jag packa upp något till "nostalgirummet" eftersom vardagsrumsmöblerna står där. Vi får inte köks-ön förrän om ca 2 veckor, så jag har lite kartonger till köket som också står där och väntar.


Vi har nu ett jättefint organiserat linneskåp. Kanonfint i garderoberna och väldigt snygg ordning i byrålådorna =)


I övrigt börjar det se ganska bra ut. I gamla huset är det i princip tomt nu. Städningen kan alltså påbörjas under veckan. Det är bara ett rum som det finns grejor kvar i. Ja, sen är det fortfarande en hel del kvar i garage och förråd. Vi har ju två veckor till på oss, att tömma där.



Vi sover så gott om nätterna! Det är så tyst och skönt där, på landet. Igår var jag ute i trädgården och har börjat "göra vinter" Hoppas det är fint nästa helg, för då vill jag göra klart ute.


Samira är jätteduktig. Hon följer med mig ut och så går hon lös och traskar efter mig som en liten hund. Vi går runt huset och upp till översidan, där jag sätter henne i band. Hon kommer när jag lockar och försöker inte smita, fast hon går lös.

Nästa helg, ska jag låta henne gå lös lite mer. Snart får hon gå ut själv.

Zink däremot är väldigt nöjd att stanna inne. han tycker ju inte om att sitta fast, så han får väl börja vara ute direkt senare. Han har blivit otroligt tillgiven, sedan vi flyttade. Vill gärna upp i famnen och spinner högt! Han söker upp oss och vill vara med hela tiden. Sån var han inte förut. Han verkar trivas och må gott där.

Ha det så bra så länge!

7 kommentarer:

Linnea S. sa...

Ja, du är tillbaka! Det låter skitmysigt, vad bra att katterna verkar trivas. Just katter kan väl annars vara svåra att flytta om jag förstått rätt.

Det låter jättefint med köksö också, hemtrevliga saker.

ska ni göra ett helt nytt kök, eller är det bara ön som är ny?

Ska bli så kul att se. kram linnea

Anonym sa...

Köket är nytt sedan ett år. Vi byter bara luckor och bygger en köksö. Vi har tapetserat och lagt nytt golv också, samt målat panelen svart.
kramen

Anonym sa...

Det är alltså jag!

Linnea S. sa...

Då går det ju ganska lätt och blir snyggt, perfekt!

vad du är snäll som tycker jag är fin som jag är :)

Är ju iof lite mullig och gullig, trist att byta bort det mot en såndär kropp med en massa hud som hänger och slänger runt magen typ.

Det känns inte som nått att sträva efter i alla fall...

Anonym sa...

Så som du promenerar och din låga ålder kommer att göra att det blir stramt och fint på din mage. Till o med min mage uppför sig bra, och blir smidigare när jag går ner i vikt!

Anonym sa...

Hej Lia!
Tack för din kommentar hos mej.
Jag ser att det skrider framåt,
det är ett tag sen jag var här,
för du sa det skulle dröja ett
tag,så glad jag blev när man hörde ett livstecken från dej.
Höres mer senare.
Kramar.

Anonym sa...

Förstår att du MYSER nu eller hur ha det gott kram