lördag 25 oktober 2008

...och vi jobbar på

Sitter här med en katt i knät, som envisas att ligga där och tvätta sig. Samira är hur gosig som helst. Hon har suttit ute i band medan jag har krattat lite. Ibland har jag knutit loss henne, så hon har fått gå runt med bandet släpandes. Allt för att sakta vänja henna var hon bor, innan vi släpper henne helt löst. Hon är helt orädd och verkar kunna traska iväg hur som helst. Ingen respekt eller rädsla för någonting. Jag är mest rädd för att hon skall försvinna eller nåt. Hon är katt. Katter ska kunna gå lösa, tycker jag. Alltså måste jag börja släppa henne, men vad gör man om man tror att hon inte grejar det? Tänk om hon försvinner? Eller hemska tanke, om hon inte är "gatsmart"? Tänk om hon inte fattar att bilar är farliga och blir överkörd? Jag skulle bli väldigt olycklig!

Här har det inte hänt så mycket. Vi har fått internet inkopplat, som ni märker. Vi väntar på den nya fiberinkopplingen. Vi har en dosa som sitter nere i gästrummet och ska bara skaffa ett trådlöst nätverk. Vi ska bara bestämma med vilket bolag, vi vill köra vårt bredband. Ännu så länge är det ADSL, men snart så blir det alltså nytt.

I huset kan vi inte göra så mycket. Vi väntar på köks-ön. materialet kommer den 4/11. Först då kan jag packa upp resten av kökskartongerna. Ikväll ska vi bära upp möblerna till vardagsrummet. Golvet är slipat och lackat, men tyvärr ser det inte bra ut. Det får dock se ut så, tills vidare. Vi lägger in ett nytt golv senare. Nästa år, eller så. Får väl köpa en snygg (stor) matta så länge =)
Men nu först, ska jag överraska Lars med att måla taket där, innan han kommer hem. Han är och hämtar lite från garaget och förrådet i gamla huset.

När vi fått in möblerna och har målat klart, så kan vi packa upp alla vardagsrumskartonger.
Sedan ska gästrummet och "nostalgirummet" möbleras, samt ta fram de grejor som skall packas upp där också.

SEN kan jag fylla år.

Jag har alltså öppet hus i Häreborg i Indal. Den 29/11 med start klockan 17.00.
Jag kommer att ha levande musik och karaoke, för de som själva vill bidra till underhållningen. Så nu du syrran, nu har du chansen att sjunga för oss!!

Jag bjuder på buffe´och det finns en bar. I baren kommer det att finnas vin, öl, cider whisky och några olika drinkar.

Det kommer att kosta 10:- per glas.

Detta för att finansiera den BUSS som kommer att avgå från lokalen vid 00.30-00.45 tiden. Bussen går via Bergeforsen, Söråker, Sörberge coh Timrå, för att slutligen landa i Sundsvall.

Tyvärr har jag inte råd att betala bussen norrut, till Härnösand =(

Jag skickade ut inbjudan till mina arbetskamrater igår. Responsen blev - ENORM
Hoppas nästan att det är några som inte kan komma, för om detta håller i sig, kommer vi att bli runt 80 personer på festen.
Oj.
Jag har begärt svar senast 20/11. Jag måste kanske se över menyn. Kanske jag får hitta på ett aningen billigare alternativ, om vi blir så många som 80 st.
Det löser sig. Det ligger redan 7 kilo Rostbiff i frysen...

Jag tycker att det är SKITKUL"!
Jag ser fram emot att fylla 50 år. Det är då jag ska hålla mitt livs fest! Det är då, jag ska ha riktigt kul!! Jag vill helst bjuda hela världen.

Nu ska jag ta ett litet mellanmål, sen ska jag måla tak.

Ha det bra alla!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Mamman! Jag vet inte om Camilla sagt det men jag är ledig på onsdag och då tänkte jag att jag kunde städa. Hinner jag inte har jag ju några dagar kvar till på mig då det inte är dagsljus. Om det är okej och du tror att det hinns med? Sen tänkte jag att jag ska lägga in en blockering i mitt schema så att jag kan servera på ditt kalas om det fortfarande är aktuellt. Kristin kunde ju inte då men min kompis Fanny kan tänka sig att ställa upp.

Anonym sa...

Jättebra. Om du städar en heldag samt kan ta till helgen också, så hinner du nog. Det är väl köksskåpen, toan, ugnen och fönstren som tar mest tid. resten är ju bara att skura av. Vi ska ta dit skurmaskinen också. Det måste vara helt klart på söndag, för de ska ha nyckeln på måndag.
Kalaset:
Ni ska bara se till att det inte är tomt på serveringsfaten och att det inte är slabbigt och stökigt på buffébordet. Ja, så är det att greja disken också då =).

Anonym sa...

Visst kommer vi iallafall jag..vet ej hur Roger mår då,förståss men inga drinkar för mig jag kör ju bil, Du får ju beskriva närmare vart det är ...men vi hörs ju innan des visst då?

Anonym sa...

Hmm..DU kariokin den står ju Tony för..*skratt*

Anonym sa...

Nädu. Du får nog visa dina kunskaper. Tony måste få i sig tillräckligt många whisky först ;-)

Linnea S. sa...

Vad kul det ska bli! Vi håller på och pratar fram och tillbaka om din present här. Vi har lite svårt att enas om vad som blir bäst. Vad önskar du dig?

Jag är av åsikten att man ska få glamourösa presenter när man fyller jämt, typ diamanthalsband eller nått annat lyxigt inte typ svampkorgar och bonniers stora fågelskådarbok. Men sen tänkte jag att det kanske är bra att fråga vad DU vill ha? :D

Tack så hemsktmycket för min fina födelsedagspresent! Jag känner mig så glad över den!

kram

Anonym sa...

God morgon Linnéa. jag är sämst i världen att hitta på presenter att önska. Jag lutar dock mer åt diamanter än svampkorg ;)
Just nu känner jag att jag ju har allt jag behöver. Fast - jag ska kanske önska sånt jag inte behöver?
Hoppas du får kul, med DIN present! kram