tisdag 28 oktober 2008

Rubriker är överskattat

Idag har jag målat klart i vardagsrummet. Det vill säga; väggarna är målade två gånger, taket bara en gång. I morgon ska jag stryka andra gången i taket.
Jo, jag vet att det låter bakvänt att måla väggarna före taket, men vi glömde köpa mer takfärg, därför började jag med väggarna istället. Takfärgen är droppfri, så det går bra ändå, att måla i efterhand.

Jag ligger faktiskt en dag före, i schedulen.

På torsdag ska jag tapetsera fondväggen. Sen är det klart.Vi får se, hur vi gör med golvet. Förmodligen (om jag känner oss rätt) sticker vi till Birsta och köper det som behövs och lägger in det i helgen.

Sedan kommer materialet till köksön hit på tisdag. Den sätter vi ihop på en kväll, Lars och jag. Ingen konst för oss två händiga typer ;-)

Sedan vila. Inget stressande alls.

Sen, runt den 15 november, eller nåt, är det dags för att måla sovrummet - och om vi bryr oss om det nu - arbetsrummet också.
Där är det bara släta väggar, så det är enkelt. Jag har redan spacklat de två rummen, så det är bara att gå igång och måla. I arbetsrummet är det dessuom bara tre väggar. Den 4:e väggen består av garderober och en dörr. I sovrummet finns inga garderober.

Jag spacklar, slipar och målar. Lars, han bär och bär och bär. Tunga saker, stora saker och massor av dessa saker. Huvva.
Vi är ganska ledbrutna, båda två, men han mer än mig, tror jag.

Visst är det intressant att läsa om hur vi jobbar och hur mycket vi har att göra?
Bra mycket roligare än min syn på valet i USA, världssvälten, eller tillståndet i Irak eller Israel...(OBS! ironi)

Nu ska jag vackla i säng och försöka sova lite. I morgon är en ny dag. På fredag har jag betald ledighet. Det kallas för inarbetad klämdag =)

Bye bye folk's

4 kommentarer:

Linnea S. sa...

Du får inte slita ut dig för hårt så du inte orkar ha festen sen bara...
Men samtidigt som det låter som hårt jobb verkar det vara mysigt också, att få bygga nytt bo liksom!

kram o godnatt Linnea

Anonym sa...

Jag vill bara bli klart, snabbt, så att jag får ordning omkring mig. Jag hatar att bo bland ouppackade kartonger! Stökigt och besvärligt, bara! Utan renoveringar, hade jag haft allt på plats på en vecka ungefär...Jag får vila om ca två veckor, eller så =D

Anonym sa...

Hallo har det gått bra med borden?..jag menar om du har ring henne??? ha det..så länge kram

Anonym sa...

Hallo har det gått bra med borden?..jag menar om du har ring henne??? ha det..så länge kram