torsdag 30 oktober 2008

Tungt

I går kväll blev det inget gjort hemma. Eftersom jag ändå ligger lite före i min planering, så gjorde ju det inget.
Jag var så trött och okoncentrerad, så jag orkade helt enkelt inte förmå mig att ta fram rollern och sätta igång.

När jag 4-5 gånger hade snubblat över antennkabeln som ligger över köksgolvet och hallen, in i sovrummet, så tyckte Lasse att nä, du ska nog inte måla något ikväll.

Jag lade mig i sängen klockan 20.30 med en bok istället =)

Det är ju det som är så skönt. Jag gör ju det jag vill - om jag vill!

Jag somnade ganska omgående, utan att ha läst en enda rad. TV:n stod på och Lars pratade med mig, men jag kände att jag domande av och flöt bort, för att somna så skönt.

Inte är jag utvilad dag för det, för jag har en förkylning i kroppen, som jag gärna vill att den bryter ut. Jag vill inte bli liggande om två-tre veckor. Då har jag annat för mig...

I morgon är det ledig dag. Då ska jag ta sovmorgon. Senda börjar jag dagen med en långpromenad. Efter det ska jag tapetsera. Jag gillar att tapetsera. Det blir så fint och inte är det så svårt heller.
Det blir precis samma tapet i vardagsrummet som vi hade i förra huset. Varför inte? Vi har bara haft den uppe där, sedan i påskas. Vi gillar den och valde därför samma igen.
Färgen på väggarna är däremot inte precis lika. Vi har en aningens mörkare nyans nu. Den är snyggare, tyckte vi och passar bättre mot tapeten.

Halloween. Jag såg kartongen med mina få Halloweenprylar på hyllan i förrådet. Jag måste nog ta fram det i morgonkväll. Kanske jag ska städa upp litegrann, nere i hallen i alla fall.

Tjenixen så länge!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ja du ser att kroppen tar vad den behöver...i ditt fall var det vila..ha det gott,tack än en gång för att du hämtar borden..kram vi tänker åka ner till er på en "snabbis" nästa helg någon dag,för då är jag ledig ...

Linnea S. sa...

Appropå sjukt roliga saker som barn säger!!!

http://www.tjuvlyssnat.se/stockholm/han-ville-bara-replikera-med-cider-flingor-cashewnotter

Anonym sa...

Hej Lia!
Vad roligt att du hittade vänner hos mej som dy senbesökte,visst är
väl lille angus en liten ljuvlig krabat.*ler*

Jag läste i en blogg där en söktr bland sina vänner som sökte i deras vänners bloggar till slut råkade hon på en som var så lik henne på pricken hade samma
kläder vad säger du om det*ler*
Jag önskar dej en trevlig Halloween.
Kram.

Camilla Franzén sa...

Ok, jag tänkte såhär. Jag har inte kommit längre men här är lite förslag.

7/7 är en ju gubbdrink och det kommer säkert en himla massa gubbar, alltså har vi den och den är ju dessutom enkel för mig, fast jag vet ju INTE om den går under kategorin "mycket goda drinkar".. För den är ju jätteäcklig.

White russian: Vodka, kakaolikör, mjölk el grädde


Pompi-P: 2 cl vodka, 2 cl passoa, hälften jucie och hälften fanta exotiska frukter
OBS, jag har precis hittat på den så att prova först vore att rekomendera...


Indal Sunrise: 2 cl vodka, 2 cl jordgbbslikör, sprite , citronskiva (ok, jag hittade på den också.)

Anonym sa...

Jag tänkte att vi kunde prova dessa helgen 15-16 november. VAD är 7/7???
4 cl starksprit och 2 cl likör, borde det vara, eller 3 cl starksprit och 2 cl likör. Annars blir det inte någon skjuts alls i drinkarna...Sen beror det ju lite på, hur stora plastmuggar jag köper också. är de små, så räcker det ju med 2+2 cl. Vi får se. men först måste det provsmakas!! Måste köpa ett par mått också, med 2 cl på ena sidan och 4cl på den andra. Vet du var det finns såna?