måndag 3 november 2008

Måndag Segdag

Seeegt idag. Ont i hela kroppen. Nu är huset i alla fall överlämnat till nya ägarna. Så det är avklarat. Två små billass från friggeboden, sen är det klart! Jippi!

Lilla Zink är dålig. Han mår illa, kräks vattnigt och vill inte äta. Förmodligen har han en hårboll som han inte får upp. Han är så ynklig och vill bara ligga i sin älskade fåtölj. Hela katten ser ledsen och dålig ut. I morgon har jag tagit ledigt, för våra nya köksluckor och köksön blir levererade, då jag kan hålla ett öga på honom.
Är han lika eländig i morgon, så ringer jag veterinären. Lilla gubben. Nosen är dock kall och fuktig idag. Igår var den varm och torr. Han trivs bra med att ligga i famnen, men jag vill inte störa honom för mycket. Han vill ju vara ifred. Lite vill jag i alla fall gulla med honom. Nu ska jag se, om jag kan fresta med lite vatten och lite fisk.

Man blir ju så orolig.

Nu ska jag vika lite tvätt, sen är det sängen som hägrar.

God natt på er!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej visst är det "hemskt" när djuren blir dåliga .. nu till helgen någon dag ,när det passar er så kommer jag ner och hämtar borden ..är det ok?

Anonym sa...

Det borde gå. Det är ju fars Dag på söndag, så då ska vi bjuda Lasses pappa på middag. Kom på Lördag kanske? Det är "förigt" och jäkligt här, men det får du stå ut med...

Anonym sa...

Oki ...jag står ju ut med det mesta ...så det så