tisdag 4 november 2008

Zinkpojken

Vi har fått akuttid hos djurkliniken i dag. Lasse kommer hem från jobbet under lunchen och hämtar oss.
Vilket elände att bilen ska vara trasig just nu. Tur i alla fall, att jag var ledig idag, så jag har tid att sitta med honom på kliniken.
Han äter fortfartande inte, jag har inte sett honom dricka något och han söker värme och vill bara sova. Jag har försökt hos tre olika veterinärer, innan jag fick denna akuttid. Alla var överens om att han måste ses över idag. Ingen idé att vänta tills i morgon.
Den första veterinären rekommenderade den andra, som rekommenderade den tredje och där fick jag napp!

Stackars lille pojken. Han är 6 ½ år gammal så det är ingen direkt ungkatt. Han är inte heller jättegammal, han borde ha 4-5 år till i alla fall.

Bäst jag rotar fram transportburen nu. Måste lägga in hans favvofilt i den.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas det gåt bra med katten ,att den får medicin,och blir bra.. vi hörs.