tisdag 4 november 2008

Zinkpojken II

Nu är vi hemma igen, både Zink och jag.
Veterinären har känt och klämt, kollat svalget och lyssnat på hjärtat och magen. Hon har gått igenom hela katten och tagit prover.
Han var uttorkad, men i övrigt hittades inga fel på honom. Han fick stanna kvar på em. med
dropp.
Allt till en kostnad om 2173:-

å vägen hem blev han så nödig, så han kissade i buren, stackaren. Det var ju droppet som ställde till det.

Väl hemma så ville han ha mat. Jag tog fram lite fisk åt honom, som han åt en liten bit av. Sen slickade han i sig några droppar vatten och en tugga kattmat. Han är så glad att vara hemma och vill helst vara i min famn hela tiden. Nu sover han i vår säng.

Lustigt. Jag har 2 katter försäkrade, som inte ens är mina (Millans Saga och Tuss) men mina egna katter är oförsäkrade...Därför blev det ganska dyrt.

Vi fick vänta så länge på Zinks stamtavla, så när den väl kom, så var det mitt uppe i flytten. Det har inte hunnits med, helt enkelt. Nu har jag dessutom upptäckt att eftersom han är mer än 6 år gammal, så måste han besiktigas av veterinär, innan han kan försäkras. Detta kan inte göras förrän han är frisk igen.

Nu ska jag hjälpa Lasse

Sov gott

8 kommentarer:

Linnea S. sa...

Vad skönt att han fick komma hem. Det är vidrigt när ens husdjur blir sjuka... Men jag trodde att tuss var död??

krama zink från mig

Camilla Franzén sa...

Fast Tuss är ju inte ens min längre. Så du betalar åt två andra människors katter.

Linnea: Tuss bor i Härnösand :) Hos en barnfamilj med katter och hund och mår bra.

HTA sa...

Om du ska försäkra katterna, ta kontakt med folksam! Bättre och billigare än tex agria.

Anonym sa...

Hej Lia!
Idag har jag inte varit hemma många timmar,men tack för ditt besök.Hoppas att din trötthet
har lagt sig något.
Jag önskar dej en fin Torsdag.
Kram.

Anonym sa...

Ja där har Tony rätt...Folksam är MYCKET billigare än Agria vi hat Mozart för.s. hos folksam ha det gott vi hörs...kram

Anonym sa...

jag betalar 120 kr för 2 katter. är det dyrt?

Anonym sa...

jag betalar 120 kr för 2 katter. är det dyrt?

Anonym sa...

Hos Folksam är det 1500 kr i självrisk, det kostar 111:- /månad för 2 katter. Hos Agria betalar jag 123:- med 1000 kr självrisk.